Als het hier bij blijft dan betalen wij die;

Brams collega, strafrechtadvocaat Gerard Spong, heeft het antwoord: 'De staat betaalt'. Ofwel de Nederlandse belasting betaler. 'Dan moet u er wel van uitgaan dat er een onherroepelijke uitspraak wordt gedaan en dat de heer Wilders in het gelijk wordt gesteld'. zegt Spong. 'In dat geval kan de heer Wilders de Amsterdamse rechtbank vragen of zijn proceskosten worden vergoed'.

Niet in alle gevallen worden de kosten vergoed. 'Als er sprake is van een excessief uurtarief, dan kan de rechtbank besluiten om niet te betalen', zegt Spong. 'Ik denk echter niet dat Bram dat doet. Mijn uurtarief van 450 euro werd in in elk geval bij de Amsterdamse rechtbank probleemloos aanvaard'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krijg ik nog wat opbouwende kritiek voor die -?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongelooflijk hé !

Andere antwoorden (4)

Als belastingbetalers, de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de staat betaalt zulke dure advocaten niet. Hooguit een basis bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bessy, En de rest van het bedrag, komt dat niet van mensen uit de politieke wereld ? En die worden allemaal betaald door: de maatschappij....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Newbie: Ik denk dat het antwoord staat bij het antwoord van Jfgadell. Sponsors dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die sponsors zijn ... ofwel politiekers, ofwel mensen die belasting betalen... of het hier is, of in Amerika ... De maatschappij betaald altijd. Het geld komt niet van privé-sectoren, en als dat zo is betalen die privé bedrijven ook belasting. Al het grote geld komt uit de massa mensen die worden belast op alles wat maar kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De staat betaalt die dure advocaten ook... Al wordt niet alles zomaar vergoed. Het is namelijk niet de bedoeling dat je iemand die feitelijk onschuldig is failliet kan procederen door met genoeg mensen die een hekel aan die persoon hebben genoeg rechtszaken aan te spannen. Daarbij heeft iedereen recht op verdediging en er zijn niet zo bijster veel advocaten die zich in dit soort dingen specialiseren. Die selecte club laat zich dan ook goed betalen. Maar zeg nu zelf: zou je zelf iemand als bv Dutroux verdedigen? Je moet een behoorlijke overtuiging hebben in het recht op een goede verdediging als advocaat zijnde om dergelijke zaken op je te nemen en je uiterste best te doen om het beste resultaat voor je cliënt te behalen. Ik heb zelf iemand gekend die door een van die dure advocaten is verdedigd geheel op kosten van de staat omdat hij zelf totaal geen geld had. Zeker wanneer je vrijgesproken wordt draai je doorgaans voor geen van de kosten op. Het zou ook te gek zijn als je niks verkeerd gedaan hebt en toch met een enorme rekening komt te zitten omdat iemand zo nodig vond dat je aangeklaagd moet worden. Dan ben je vrijgesproken en zit je nog in de problemen. Dat is niet de bedoeling van de Nederlandse rechtsstaat. We discrimineren ook niet. Dus dat Wilders sponsors heeft en een goed betaalde baan wil nog niet zeggen dat hij alles zelf moet betalen. Al is het maar omdat je anders de politiek kan beïnvloeden door broodnodige middelen voor bv de politieke campagne weg te halen door politici te dwingen dure advocaten te betalen. Iemand zelf de advocaat laten betalen bij vrijspraak zou betekenen dat iemand altijd gestraft wordt. Schuldig of onschuldig. Dat kan de bedoeling niet zijn. Het is niet een kwestie van: je hebt poen zat dus betaal zelf maar...
Het is meer een kwestie van: je bent onschuldig dus is er geen reden om een forse hoeveelheid geld te moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK. Daar heb jullie een punt.
In dit geval van vrijspraak moeten immers de proceskosten worden betaald door de verliezende partij?
Voor de goede orde: ik heb hier niet zitten minnen hoor! Niet bij jou, en niet bij je onderbuurmannen/vrouwen.
Wij de belasting betalers denk ik .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de staat betaalt zulke dure advocaten niet. Hooguit een basis bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bessy, En de rest van het bedrag, komt dat niet van mensen uit de politieke wereld ? En die worden allemaal betaald door: de maatschappij….
Dit las ik bij de vraag wie Dhr Moskovich betaald:

Geert Wilders wordt gesponsord door verschillende mensen vanuit het buitenland. Ook vanuit Amerika. Hij ontvangt daar dus heel veel geld van. Dit zijn mensen die achter hem staan. Ze zijn het eens met zijn ideeen.
Laatst was Geert ook uitgenodigd in Amerika tijdens 9-11. Hij was uitgenodigd door de sympathisanten.
Dus deze mensen betalen mee aan zijn proces en niet de overheid, wat de meeste hier denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wij--> de belasting betalers.
op de radio zeiden ze dat Wilders niets meer hoefde te betalen omdat hij niets het vrijheid vN meningsuitting was etc. dus als hij niets hoeft te betalen houdt hij dat geld wat hij uit het buitenland krijgt toch ook lekker in zijn eigen zak lijkt mij? want hij is degene die het krijgt en die niets meer hoeft te betalen.