Gebruikt iedere agent in nederland al het nieuwe dienstwapen: sig sauer ppnl? Of lopen ze allemaal nog met de walther p5 rond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je maakt zeker een grapje?

Het gaat hier namelijk wel over ambtenaren.
En serieus:
Pas in januari j.l. is dat besluit genomen:
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie maakte donderdag bekend dat Sig Sauer een speciaal voor de Nederlandse politie aangepast wapen gaat leveren. Het wapen gaat de oude Walter P 5 en Glock 17 dienstwapens vervangen. Direkt maakte hij eveneens bekend dat er tijdens de aanbestingsprocedure, twee integriteits-onderzoeken hebben plaatsgevonden.

Nee, ik ben zelf ambtenaar
ik heb een zoon bij de politie en de andere zit in de sollicitatieprocedure.
Dat duurt allemaal ont - zet - tend lang.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk ook naar de vraag die hier al een jaar ( 1 jaar!)
geleden over gesteld is.

http://www.goeievraag.nl/vraag/pistolen-denken-vervanging-huidige-politiepistolen.36252
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Maar wat ik dan weer niet begrijp is dat de politie nieuwe wapens zou krijgen, terwijl het leger wapens moet wegdoen...
Per 2012 worden die pas ingesteld