Waarom kunnen de gewone burgers de meldingen van de C2000 niet zien en die van de P2000 wel?

Vind het erg jammer maar weet iemand hoe ik anders toch achter de meldingen van de C2000 kan komen? Actueel.
Alvast bedankt.

12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Het P2000 systeem is voor brandweer en ambulance en bevat geen geheime informatie,
Het C2000 systeem wordt door de politie gebruik en wordt wel geheim gehouden omdat ook privacy gevoelige zaken gecommuniceerd kunnen worden.

Volgens wikipedia:

Formeel bestaat C2000 uit drie componenten:

het T2000 (TETRA) netwerk voor de spraak- en datacommunicatie (in de spreektaal wordt met C2000 meestal het T2000-systeem bedoeld.)
het P2000 (Paging) alarmeringsnetwerk op basis van een Flex-protocol, en
de meldkamerbedieningen M2000.

T2000 wordt door alle disciplines gebruikt, P2000 is met name bedoeld voor de brandweer en ambulancezorg, die met dit systeem 'opgepiept' kunnen worden. TETRA en Flex zijn volstrekt gescheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C2000 is voor directe communicatie bij hulpdiensten en werkt via spraak en is heel erg moeilijk afluisterbaar.
P 2000 zijn zeg maar sms-jes welke door een meldkamer worden verzonden naar hulpdiensten om een uitruk aan te kondigen of bijvoorbeeld een persalarm af te geven.
Deze berichten zijn wel te belezen via het internet.
Deze berichten bevatten minder gevoelige info en zullen bijvoorbeeld nooit tel nrs van burgers laten zien.
Iets wat via C2000 wel gebeurt.
Kortom P2000 is gemaakt om simpel te versturen en ontvangen met beperkte privacy gevoelige info zoals type melding en adresgegevens. C2000 is niet te ontvangen omdat daar veel meer gevoelige info over wordt verzonden.