Waarom verhuist het hele Europese ongeveer één keer per maand naar Straatsburg ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Omdat dat ooit zo is afgesproken met Frankrijk (die kunnen het niet verkroppen dat het EP niet in hun geweldige land zetelt). En van deze afspraak schijnt met niet af te kunnen komen, omdat Frankrijk steeds dwars zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.. en goed weten datr de meeste landen die maandelijkse verhuis hartsgrondig beu zijn. Niet alleen omdat er geen enke"l voordeel aan verbon den is maar ook wegens het prijskaartje ( zeg maar -kaart) dat er aan verbonden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad. Die hele maandelijkse geldverslindende operatie is compleet belachelijk. Ze kunnen dat geld beter naar Griekenland, Ierland of Portugal sturen om de financiele nood daar een beetje te lenigen.
Zoals de meesten bekend bestaat binnen het Europees parlement een ingeburgerd gebruik als gevolg waarvan een maal per maand het volledige Europese parlement met alle medewerkers en een bijna complete kantoorinventaris voor enkele dagen verhuist van Brussel naar Straatsburg. De voornaamste reden hierachter is dat Frankrijk dit graag wil.

Thans hebben een aantal europarlementsleden van verschillende partijen en uit verschillende landen een actie op touw gezet om aan deze geldverspilling een eind te maken. Zij hebben hiervoor 1 miljoen handtekeningen nodig zodat dit onderwerp op de agenda van de Europese Commissie kan worden gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je de online petitie ook wilt tekenen, ga dan naar: http://www.oneseat.eu/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig! Ik heb het zojuist gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
So did I !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk zo'n handtekeningen actie maar de enige die er echt iets aan kan doen is de Franse president. Zolang de Franse regering wil dat het EU parlement in Straatsburg vergadert blijven ze heen en weer reizen (fantastisch die Europese afspraken). De Fransen zullen best bereid zijn om het EU parlement op te geven maar daar zal een forse concessie tegen over moeten staan en daar ze Europol, de ECB en het Europees hof van Justitie niet gekregen hebben zullen de Fransen moeilijk blijven doen. Maw: als de Europese landen echt dat geld willen besparen dan zullen ze Frankrijk een Europees instituut van een gelijke prestige moeten geven in ruil voor het parlement en daar alle landen het veel te druk hebben om te vechten om zo'n instituut te mogen huisvesten (het brengt nl een forse geldstroom mee en een flinke bonus voor de economie en invloed in de EU) zie ik dat parlement voorlopig geen permanente verblijfplaats krijgen.
Dat komt omdat die sukkels van Fransen het graag willen en natuurlijk zoals ambtenaren en diplomatie betaamt is men er gewoon mee eens.
Ik vind persoonlijk dat die verhuizing een vd grootste geldverspilling is vd de EU naast de zgn aanwezigheidspremie die die ambtenaren krijgen, om maar niet te spreken over hun andere vergoedingen.