Moet ik het melden of aangifte doen?

Ik was gister in de kroeg/club om feest te vieren omdat ik geslaagd was. Totdat er een of andere jongen dacht dat hij mij moest slaan. De reden hiervan is de ruzie met mijn ex (wat tussen ons is). Hij zei dat ik haar met rust moest laten etc. Ik heb hem toen de hele avond genegeerd. Ik kom immers om te feesten!
Op gegeven moment sloegen ze me uit het niets op mijn achterhoofd. Ze waren met 8 mensen en het was voor mij in een onbekende kroeg. Ik dus vluchten en nu blauw oog..

Moet de politie hier nu vanaf weten?
Ik kom daar om te feesten, maar die jongens komen er puur om te rotzooien. Ik wil niet dat het mij of andere mensen overkomt. Weergaloos geslagen te worden.

PS ik doe dit NIET uit wraak of iets dergelijks!

Alvast bedankt, jullie zijn super!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondanks alles. Gefeliciteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd met je slagen!!! .....niet met het geslagen worden....pffffffff.... wat een ellende.
Naar de politie, niet meer twijfelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt mensen voor de steun! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje wat een aso's :S
Niet twijfelen, naar de politie! En ondanks alles nog gefeliciteerd met het halen van je examens!

Het beste antwoord

Ja, hiervan kan je aangifte doen.
Je kunt je eventueel afvragen of dat zin heeft, in de praktijk worden er maar weinig daders veroordeeld voor het gebruik van geweld.
Maar melden is altijd aan te bevelen.
Neem even contact op met de politie, dat kan via nummer 0900-8844.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, weet je misschien wat er gebeurd met zo'n melding? Ik dacht: als diegene dan ooit een misdrijf pleegt, dan krijgt hij de melding er als extra aanklacht bij? Klopt dat?
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie kan je hier meer over vertellen, bel ze maar gewoon op, ze zullen je vriendelijk te woord staan, het zijn geen boemannen.
Zie eventueel ook: http://www.politie.nl/Brabant-Noord/Tips_en_Informatie/Geweld_en_schadevergoeding.asp
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
melden heeft geen zin. hier wordt niet veel mee gedaan.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
@ annigje hoe kom je er bij dat maar weinig daders worden veroordeeld, nadat er een aangifte gedaan is? een aangifte plus bewijs, bijv getuigen, beelden van de bewakingscamera's ect, is namelijk een harde zaak.

Andere antwoorden (6)

Uiteraard. Dit is mishandeling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja aangifte doen hij heeft jou geslagen. Dan leert hij er ook van dat hij niet zomaar iemand uit het niets moet meppen. Sommige mensen kunnen niet praten, alleen slaan. Goede les voor hem ook als je aangifte doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gefeliciteerd, dat je geslaagd bent! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha bedankt Kathlyn!
Wat gebeurd er met een aangifte, hoe wordt die behandeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie start een procedure. Aan de hand van jouw aangifte wordt gekeken of er voldoende aanknopingspunten zijn om een onderzoek in te stellen. Mochten er voldoende aanknopingspunten zijn, dan wordt een afweging gemaakt over de ernst van het strafbare feit om de zaak te onderzoeken. Als jouw aangifte wordt onderzocht, kan het enige tijd duren voordat er resultaten bekend zijn. Als je bij de aangifte hebt aangegeven dat je op de hoogte wilt worden gehouden van het verloop van de zaak, krijg je bericht als er één of meerdere verdachten zijn aangehouden en er een proces-verbaal is opgemaakt. Dit proces-verbaal wordt door de politie voorgelegd aan de Officier van Justitie. Deze beslist of de verdachte wel of niet wordt vervolgd. Hij kan besluiten om niet te vervolgen (seponeren) ; de verdachte een schikking (boete) aan te bieden of de zaak voor de rechter te brengen. Bij de zitting van de strafrechter vraagt hij om de verdachte een bepaalde straf op te leggen. In geval je aangeeft schadevergoeding te wensen, zal ook de officier van justitie proberen je schade vergoed te krijgen. Ook de officier van justitie zal je, als je dat aangegeven heeft, informeren over het verloop van uw zaak. bron:politie.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!
Ja, hier moet je aangifte van doen! Éen van de mensenrechten is de onschendbaarheid van het lichaam, dus dat je niemand zomaar in elkaar mag meppen. Het maakt dus niet uit waar dit gebeurt! Immers, van huiselijk geweld mag je ook aangifte doen, en dat is al helemaal privegebied!
Uit je verhaal blijkt dat jij niks uitgelokt hebt, dus is het ook geen geval van zelfverdediging van hun kant. Zeker aangifte doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat er de reden van is (voor die jongen dan) maakt in principe niet uit. dit soort volk vind altijd wel een reden.

ik zou het gewoon melden want niemand hoeft jou te slaan. laat hij maar zien dat ie nog zo stoer is als ie zijn daden gaat verantwoorden op het bureau.

vaak is het de angst die voorkomt dat er geen aangifte gedaan wordt. (melden zou ik het niet, dit is gewoon iets voor een aangifte want het is mishandeling!!!!)
zonder tegengas kan dit soort volk zich van alles veroorloven want gewoon niet door de beugel kan.

mocht er een bedreiging uit voortkomen ga je weer naar het politie bureau. wedden dat jij aan het langste eind gaat trekken!!

bovendien hoef jij je niet te verantwoorden (zie je toevoeging) je bent geslagen en hebt een blauw oog. dit is gewoon geen normaal gedrag. jij bent ook niet verantwoordelijk voor anderen aangezien je zelf aangifte kan doen. getuigenverklaringen krijgt deze persoon niet onder ogen dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

beetje opkomen voor jezelf dus!!!!!

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super bedankt man!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank hoor. spreek uit ervaring dat de meest stoere gast toch wel een toontje lager gaat zingen. laat je dus niet afbluffen door een grote bek die op het juttenburo alleen maar kan stotteren of niets weet te zeggen :))) ff foto maken van je oog ook natuurlijk he? succes!
aangifte doen!!!!!, belachelijk zeg.
en melden bij betreffende kroeg, die willen toch ook dat je je als klant veilig voelt.
hebben ze daar niemand, die voor de veiligheid moet zorgen?

of ben je bang dat je die jongens vaker tegen komt?
je maakt er geen vrienden mee, als je aangifte doet,misschien ben je weer aan de beurt als ze je zien.
aan de andere kant zoiets ongestraft laten, heeft het gevolg dat ze zo iets ook vaker kunnen gaan doen.

maar even goed nadenken,bedenk wel dat je nu nog
een blauw oog hebt als bewijs.....

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sjerrieee,

De politie moet hier zeker van op de hoogte gebracht worden! Als je dat niet doet is de kans groot dat het herhaaldelijk gebeurt. Volgens Artikel 300 van wetboek van strafrecht gaat het hier om een misdrijf.

Artikel 300

1. Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

3. Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

4. Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid. 5Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.

Met vriendelijke groeten
I.Doslu