Waar te melden? (Zie extra uitleg.)

Ik wil een melding doen van een schending van het rookverbod in een discotheek bij een overheidsinstantie die er dan kan gaan controleren. Ik heb dit al eerder ingevuld voor een café/restaurant maar kan opeens heel die site niet meer vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klikspaan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Als iemand bezig is koperen leidingen te stelen, en je meldt dat - ben je dan ook een klikspaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja war raamklaza zegt!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of als je een moord gepleegd ziet worden en je de moordenaar aanwijst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klikken is klikken of het nu nuttig is of niet, misschien ook een goeie vraag zal hem eens gaan stellen
Kimath
12 jaar geleden
Wil ik ook wel weten, ik heb zeer veel last van rook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee too. En daar het tegenwoordig bij wet verboden is het ik d'r een nog grotere hekel aan als het wel gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spreek dan de persoon erop aan of desnoods schrijf het bedrijf aan maar ga niet direct klikken bij de overheid. Die rookt waar het niet mag. Je kunt niet verwachten dat het horecabedrijf op elk wissewasje gaat letten.
Cryofiel
12 jaar geleden
Zit wat in: eerst de uitbater of de eigenaar aanspreken. Maar als die (zoals ik laatst meemaakte) zegt: "ja, ik weet het, ik zet zelf asbakken neer voor mijn klanten" - wat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo het idee dat als de hele discotheek blauw staat van de rook en de aspakken om de 3 meter staan, dat het niet onopgemerkt is gebleven bij het personeel/management van het desbetreffende bedrijf dat er werd gerookt.
Kan natuurlijk mijn interpretatie zijn.
Kimath
12 jaar geleden
In die zaak waar ik was pafte de eigenaar vrolijk mee met zn klanten. En ik zag wel bordjes staan en hangen met verboden te roken bij de deur en aan de muur..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pure bedrog.
Zelf nog een beetje bordjes op hangen met 'verboden te roken' en vervolgens zelf gaan roken.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ik steek er nog éen op
Kimath
12 jaar geleden
Ik moest in dat café zijn voor een workshop, ik probeerde vooral in het gedeelte te blijven waar niet gerookt werd, maar toch kreeg ik halverwege de avond last van hyperventileren, ik kon ineens geen adem meer halen door de rooklucht en moest naar buiten.
Nee hoor, roken is niet schadelijk voor omstanders..
Cryofiel
12 jaar geleden
Ach, ooit waren er geen woonerven en moesten kinderen maar van de straat blijven. Toen reed iedereen gewoon 50 of 60 langs groepjes spelende kinderen. En niemand klaagde, want dat hoorde nu eenmaal zo op de weg. Gelukkig is er op dat punt veel ten goede veranderd. Nu de verandering ten goede in de horeca nog voltooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens Cryofiel. En daarbij klaagde er 10 jaar geleden ook vele mensen over de rook. Alleen toen was d'r nog geen kamermeerderheid op tegen. Nu was dat wel het geval en is het per wet verboden. Times are changing. Vroeger was d'r ook geen verbod op kinderarbeid, drank voor minderjarige, seks met kinderen. Dit was toen 'heel gewoon' en 'hoorde er toen bij' (of niemand klaagde er over).
Toch is het maar goed dat dit verboden is. Èn fijn als dit wordt nageleefd en niet wordt gezegd "achja vroeger klaagde er ook niemand over dus straffen we maar niet."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand een snoepje pikt is de manager niet in overtreding maar de geen die pikt. De manager wist niet dat er gepikt werd. Je kan hier dus inderdaad voor naar de manager gaan.
Ik het geval van roken in de horeca zou je dat ook doen als er iemand 'stiekem rook' zoals je ook 'stiekem de snoepje pikt' want hier is de geen in overtreding die rookt en de manager weet hier niks van. Maar wanneer er asbakken op tafel staan en heel de ruimte blauw staat van de rook weet de manager best dat er gerookt wordt en is hij willens en wetens in overtreding. Dàn ga je naar de overheid.

Antwoorden (2)

Die website is er niet meer (ws als gevolg van bezuinigingen) en vervangen door een gratis telefoonnr bij de Voedsel- en Warenautoriteit: 0800-0488

Zie:

http://www.vwa.nl/onderwerpen/levensmiddelen-food/dossier/rookwaren-en-tabak/wat-kunnen-consumenten-doen

Toegevoegd na 3 minuten:
Enigzins verstopt op dezelfde site nog gevonden:
http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenklachten_vragen_formulier_v3?test=true
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx!!! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.. en als je géén PC hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bellen naar 0800-0488 zoals hierboven staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euh, juist
Ben je Belg? Dan kan je dit gewoon melden bij de federale politie, door een klacht in te dienen bij de politie van de gemeente waar de discotheek is gevestigd.

Het betreft een overtreding op een wet, dus is het aan de politie om een proces-verbaal (PV) op te stellen en verder onderzoek te doen.

Toegevoegd na 2 uur:
Uiteraard is het ook in Nederland mogelijk om hiervoor klacht in te dienen bij de politie. Meer informatie over het rookverbod kan je op onderstaande link vinden:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen ik ben geen Belg. Maar is vraag me af of dit in NL ook kan daar het ook een overtreding is; waarom zou je het dan niet bij de politie kunnen melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist geredeneerd, is logisch ook in NL