Hoe stonden de Warlords tegenover China in 20e eeuw?

In de 20 eeuw waren er veel veranderingen in China ivm modernisering. Nu is het voor mij heel onduidelijk hoe de Warlords daarbij betrokken waren, wat waren hun standpunten en wat deden ze om die te verwerkelijken?

Ik snap ook niet helemaal hoe zij te maken hadden met Sun Yat-sen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Warlords grijpen altijd hun kans als het central gezag het begeeft. Meestal zijn ze alleen uit op macht in hun kleine gebied en hebben het dus niet op een sterk centraal gezag (vergelijk Afghanistan nu) zij waren dus ook de vijand van Sun Yat Sen.

Zie verder bron: