Kinderen mogen niet stemmen dus dat lijkt me een goed standpunt tegen een politieke partij voor kinderen.

Daarnaast zijn kinderen gebonden aan een maximaal aantal uren waarop ze werkzaamheden verrichten, niet echt handig in de politiek, waarop vaak overleggen tot middernacht kunnen duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar geen dieren in zitting hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op, kleine aapjes worden groot... -> Bokito!
Bestaande politieke partijen dienen de belangen van kinderen te bewaken/behartigen. Een eigen politieke partij is dus overbodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het niet goed is omdat er tegenwoordig al zoveel voor en om kinderen geregeld is dat je door de bomen het bos niet meer ziet, en als je bedoelt een partij DOOR kinderen zou ik zeggen:

Kinderen Moeten als zo veel tegenwoordig, laat kinderen lekker kind zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoeld: Een partij die zich uitsluitend richt op de belangen van kinderen ...maar er moeten dan wel volwassenen in zitten...dan denk ik wel dat dat nut heeft. Wel zal dat een one issue partij zijn zoals ook de partij voor de dieren, niet bevorderlijk dus voor het verkrijgen van veel stemmen.
Veel verder dan signaleren komt zo'n partij niet, maar zelfs dat heeft al nut in het huidige politieke klimaat.

En wederom dus volwassenen die gaan praten over kinderen en hun belangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zouden "normale" politieke partijen moeten opkomen voor alle belangen in het land. Maar soms vergeten ze wel eens een groep. Dan zou er een politieke partij kunnen worden opgericht die zich specifiek op die groep richt. Neem als voorbeeld de Partij voor de Dieren of de Ouderenpartij.
Eigenlijk zou het dus niet nodig moeten zijn, maar soms kan het handig zijn om even wat extra aandacht te vragen. Dus als het nodig is voor kinderen, dan kan een Partij voor Kinderen erg handig zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vele argumenten te vinden die voor pleiten, maar even zovele argumenten die tegen pleiten.

Die voor pleiten;
kinderen krijgen een spreekbuis,
extra aandacht voor de problemen van kinderen,
meer kansen dat ideeen van kinderen serieus worden genomen,
kinderen krijgen een 'gezicht',
kinderen staan met hun denkwijze dichter bij een kwalitatieve 'waarheid' die door een partij voor kinderen eerder aan bod zal kunnen komen,
kinderen hebben een authentieke kijk op zaken, een welkome invloed.

Die tegen pleiten;
het zullen volwassenen zijn die de honneurs moeten waarnemen,
doordat volwassenen hen moeten vertegenwoordigen is de kans groot dat zij de kinderen gaan vertellen wat er zou moeten gaan gebeuren (wie heeft er dan de toekomst....?),
hetgeen een verlies betekent van de authenticiteit, van de kwalitatieve 'waarheid', en van hun ongecompliceerde, heldere denkwijze,
de belangen van kinderen sowieso een centrale plek zouden moeten hebben binnen het huidige politieke stelsel,
aan de andere kant zij al door allerlei regels en wetten meer en meer kinderen van de staat ('eigendom' van de overheid) zijn geworden i.p.v. kinderen van hun ouders,
laat kinderen a.u.b. in hun eigen (beschermde) wereld volwassen worden!

What' s next? Een partij voor jongens, een partij voor meisjes, een partij voor vrouwen, een partij voor mannen?

Standpunt;
Er hoeft geen partij voor kinderen te komen aangezien zij een wezenlijk onderdeel (moeten) zijn binnen de plannen, de strategie en de visie van alle politieke partijen.

Dieren hebben geen stem, zij kunnen niet praten, staan a.h.w. machteloos als wij mensen niet voor hen opkomen. Daarmee is de relevantie van de partij voor de dieren aangetoond.

Kinderen zijn mensen! Wij zijn allemaal kind geweest. En hopelijk leeft het kind nog in al onze politici zodat zij heel goed begrijpen wat er nodig is voor een veilige en gezonde ontwikkeling van onze kinderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Esmee909;

Als we het in ons land nodig vinden om een partij op te richten die opkomt voor de belangen van dieren is het oprichten van een partij die de belangen en rechten van kinderen wil verdedigen zeker goed voor te stellen. Kinderrechten worden immers nog veel te vaak geschonden. Dat wil niet zeggen dat deze partij door kinderen zou moeten worden opgericht en vertegenwoordigd.
Dit staat los van het feit dat deze belangen eigenlijk bij de bestaande partijen veilig zouden moeten zijn. Ook is het geen standpunt over partijen die een specifiek punt in hun programma als hoofddoel hebben in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een onzinnig idee. Ieder kind heeft een eigen mening en die kan verschillen van de mening van andere kinderen. Het is natuurlijk niet zo dat alle sowieso dezelfde standpunten hebben simpelweg omdat het kinderen zijn.
Om diezelfde reden is er geen partij van moslims in Nederland. Deze mensen vinden hun weg binnen de bestaande politieke partijen. Want tja, ook moslims zijn politiek links en rechts en dus niet te verenigen in één partij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij was de vraag "voor" kinderen.....Maar als het "door' kinderen was ben ik het met je eens.