Zijn er filmbeelden en/of radioopnamen waarin de stem van Piter Jelles Troelstra te horen is?

Piter Jelles Troelstra moet een geweldige redenaar geweest zijn. Maar zijn stem heb ik nog nooit gehoord, denk ik. Hij overleed toch op een moment waarin geluidsopnamen al in waren?

Het beste antwoord

Deze link heb ik onder een geluidloos filmpje van PJ Troelstra gevonden op You Tube:
Beste mensen,

De opname is bij Tresoar en is afkomstig uit de collectie van het voormalige Frysk Letterkundich Museum en Dokumintaasjesintrum (FLMD), dat later is opgegaan in Tresoar. We hebben nog wel meer oude films. Het is mogelijk dat de opname ook bij het ISSG in Amsterdam is.

Met vriendelijke groet,

Johan Steendam, Tresoar
madneetsnahoj 3 jaar geleden

Verder kun je het proberen bij Beeld en Geluid in Hilversum, daar hebben ze ongetwijfeld geluidsmateriaal.

Toegevoegd na 33 seconden:
Link moet zijn rectie.