Lijst van landen die een rechtse regering hebben

Heeft iemand een link naar een lijst van landen met een rechtse regering?
Heb er op wikipedia neits van kunnen vinden.

Toegevoegd na 53 seconden:
Heeft iemand een link naar een lijst van landen met een rechtse regering?
Heb er op wikipedia niets van kunnen vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps, ben nieuw hier. neits moest zijn niets, en dat onderste stukje moet helemaal weg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ik vrees dat het lastig wordt om een antwoord te geven op deze vraag. Het gaat namelijk om de vraag wat 'rechts' is. Zo zou de Amerikaanse Democratische Partij, die als links wordt gezien in de VS, in Nederland een zeer rechtse partij zijn.

Landen die volgens mij sowieso rechts zijn, zijn bijv, de VS, Israel, Japan, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Singapore en Hong Kong (geen land, maar heeft zijn eigen economisch systeem).
Echt links zijn bijv. Cuba, Noord Korea, Laos, Syrië, Brazilië, Venezuela en na de verkiezingen van vandaag ook Frankrijk.