Aangezien de meeste email spam is: geeft dat niet aan dat er veel te weinig prioriteit aan gegeven wordt?

Vaak is 't ook criminele spam, zoals:
http://blogs.abcnews.com/theblotter/2006/06/email_scam_out_.html

Is 't niet krom om huismoeders die 20 mp3-tjes geshared hebben keihard aan te pakken zo lang er nog zoveel van die zware criminele spammers bestaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er wordt inderdaad te weinig aan gedaan. Echter, het probleem is: Die professionele spammer weet het zo te organiseren dat complete computernetwerken wonder ingezet om de mail te versturen, zonder dat de eigenaar van de PC het merkt. Dus de dader is lastig te snappen.

Het huismoedertje met 20 MP3-s geshared is wat minder handig met pcs en dus makkelijk te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is best wat te doen aan het uitfilteren van spam.
Goede providers doen daar wat aan, ik krijg nauwelijks spam. (zit bij Xs4All).
Ook Gmail is goed bezig op dit gebied.
Als het niet van te voren voor je wordt gedaan, kun je zelf
een spamfilter installeren op je PC.
Google maar eens op 'anti spam software'.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met aanpakken bedoel ik niet symptoonbestrijding (wat sowieso belangrijke resources wegneemt), maar de aanpak van de spammers zelf.
AWM
14 jaar geleden
Ah, op die manier.
Dat is bij voorbaat een verloren strijd. Spamming gebeurt in de hele wereld, en besmette PC's spammen er ook lustig op los...
Er zijn ook meer reclamefolders dan brieven... de pest met reclame is dat het een massaproduct is, niet gericht aan 1 bepaald persoon, maar aan de massa.

Vandaar dat er meer spam is dan gewone mail. Helaas is er geen nee-nee sticker voor.