De pensioengrens is verhoogd naar 67 jaar stel dat ik geen werk meer hebt voordat ik met pensoen gaat ben ik financieel dan slechter af

De regering wil oudere motiveren om langer te werken maar ik merk dat oudere die geen werk meer hebben zo moeilijk weer werk vinden omdat ze te oud zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja, natuurlijk. Je hebt dan in de periode voor je pensioen minder inkomen en bouwt ook minder of zelf niets meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de regeling word ingevoerd zoals het nu gepland staat, word je benadeeld. Dit omdat er in de plannen staat dat mensen die toch op 65(of eerder) stoppen, een AOW-vermindering kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pensioenleeftijd wordt maar is nog niet verhoogd.
Er wordt dan langer "gespaard"voor een twee jaar korter pensioen, want je leef door later met pensioen te gaan niet langer, misschien zelfs korter.
Als je eerst 40 jaar pensioenpremie betaalde voor 15 jaar pensioen, dan spaar je nu 42 jaar voor 13 jaar pensioen.
Doordat mensen langer moet werken voordat ze hun pensioen krijgen zullen ze met minder loon genoegen moeten nemen.
Net zo lang wellicht totdat onze lonen net zo laag zijn als in China.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh? Wat hebben die lonen in China ermee te maken? Het grootste verschil wat we hier in lonen moeten zien te bewerkstelligen is dat het niet meer normaal is om elk jaar meer te gaan verdienen. Inflatie correctie is tot daar aan toe, maar als je elk jaar 1 of 2% opslag krijgt wordt je als 50 jarige zoveel duurder dat iedereen zich wel twee keer bedenkt voor je wordt aangenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We moeten toch concurreren met China want men koopt hier toch geen Nederlandse en Europese artikelen maar Chinese en breekt daarmee onze eigen werkgelegenheid en welvaart af en exporteert daardoor werkgelegenheid naar China e.o.?
Snel, pensioensparen !
Nee, het is wel zo, maar de wet is er nog niet door dacht ik hé, daar gaan meestal wel een paar jaartjes over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Als het tegenzit vang je 2 jaar Bijstand ipv 2 jaar AOW.
In het slechtste geval moet je interen op gespaard vermogen en krijg je 2 jaar niets. Dan kost het je grofweg €25000 netto.