Wat kan ik doen om de regering te doen stoppen om de politie zo snel boetes uit te schrijven

In rotterdam worden er heel veel boetes uitgeschreven zodra je maar iets verkeerd doet,de mensen die ik gesproken hebt weten niet wat ze moeten doen om dit te stoppen nu wil ik onderzoeken wat er gedaan kan worden maar weet niet goed hoe,heb wel vragen gesteld aan de tweede kamer maar krijg helaas geen antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je kan niets doen. De boetes die zij uitdelen zijn namelijk terecht.

Het is de eigen schuld van de mensen, als niemand meer een wet overtreed, dan kan de politie geen boetes uitdelen.

Dus je moet het probleem oplossen bij de samenleving, zorg ervoor dat niemand ook één wet meer overtreed. De politie kan dan geen boetes meer uitdelen. Jammer genoeg zijn er nog altijd wetsovertreders en profiteert de staat (en dus ook wij) hiervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het politie of de Stadswacht VoPo ?
Vooral de laatste is bar en boos.

Voor een klacht over de politie kun je terecht bij de Nationale Ombudsman.
Voor een klacht over de Stadswacht VoPo bij de ombudsman van de gemeente Rotterdam.
Die zijn voor concrete klachten over specifieke gebeurtenissen.

Voor een meer algemene klacht over de Stadswacht zou je je kunnen wenden tot raadsleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs hier in het zuiden horen wij die klachten over de Rotterdamse stadswacht.
Maar dan gaat het toch meestal over mensen die vinden dat hun hondje wel los mag lopen en gewoon mag poepen in het park.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die indruk heb ik ook.
zorgen dat je geen boetes meer krijgt door je netjes aan de regels te houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook jij hebt kennelijk geen ervaring met de Rotterdamse Stadswacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je gewoon aan de ter plaatse geldende regels houdt maak je mij niet wijs dat je last van ze hebt.
Als persoon alleen kun je daar niets aan doen. Misschien kun je een nieuwe politieke partij oprichten, de PTB (Partij Tegen Boetes). Of de ABP (Anti Bekeuringen Partij). En dan maar hopen dat je bij de eerstvolgende verkiezingen flink wat stemmen binnenhaalt. Maar vergeet niet, boetes worden nooit zomaar gegeven, er is altijd een reden voor. Bv als jij je niet aan de regels houdt. Als je dat gewoon wel doet, zul je van boetes niet zoveel last meer hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een tijdlang zo geweest dat de politie een bepaald quantum aan bekeuringen moest halen. Dat quantumbekeuren is, zover ik weet, nu afgeschaft. Maar hoe het precies zit, weet ik niet.
Ik zou vragen aan Postbus 51 hoe het zit.
En dan kan je het beste schrijven naar de fractie van een politieke partij in de gemeenteraad, of ze er een agendapunt over willen maken.
Je kan ook een vergadering van de partij bijwonen en daar vragen aan de fractieleden en steunfractieleden wat hun standpunt is, en begrip voor jouw gedachten kweken.

Je moet wel een partij kiezen die niet zo n repressief karakter heeft. Bv VVD en PVV willen een lik op stukbeleid, die vinden het wel fijn dat er veel bekeuringen worden gegeven. Ze denken dat het daar veiliger door wordt.
Ga naar Groen Links of Partij v.d. Arbeid, en praat erover.
Het kan per gemeente verschillen. Dus in de Tweede Kamer bereik je niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ineke, je haalt hier een paar dingen door elkaar. Het voorgestelde lik op stuk beleid gaat over de snelheid waarmee een bekeuring binnenkomt. Alle partijen zijn het er over eens dat bij overtreding een bekeuring uitgeschreven moet worden. Alleen VVD & PVV willen vooral dat je deze bij voorkeur al de volgende dag in de bus hebt om zo het gedrag en de straf aan elkaar te koppelen. Het bonnen quota is geen landelijke vereiste meer, sterker nog vanuit de overheid wordt dit afgeraden. Er zijn echter enkele politie korpsen die dit nog steeds doen.
zorgen dat je deel uitmaakt van de regering en voldoende inspraak hebt om hier wat aan te veranderen.

tot die tijd is het een kwestie van voorkomen en waarschuwen hiervoor