Iedereen heeft toch een inbraak- en inboedelverzekering, maar die keert niet uit als er geen braakschade is, klopt dat?

http://digg.com/lbv.php?id=644583&ord=1

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Klopt, bij een kennis van me die een bedrijf heeft was ingebroken zonder braakschade, tip van de politie was om wat schade aan te brengen voor de verzekering. Er zitten best wel goeie tussen de politie die de mensen ECHT willen helpen gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is correct dat de verzekering niet uit betaald als er geen braakschade is. Want dan is dit veelal de schuld en nalatigheid van de bewoner. Een raam dat open staat. Een deur niet afgesloten. etc...

Hetzelfde geld overigens ook voor brand. Wanneer de rechercheurs brandstoffen als benzine vinden dan ben je gewoon 'het haasje'...

En geloof me. Dat vinden ze. Zelfs als je beweerd dat op de plek van de brandhaard een stapel bankbiljetten heeft gelegen dan kunnen ze de hoeveelheid aan bankbiljetten terug vinden in de as...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt niet naar de link gekeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb juist correct geantwoord op jouw vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit antwoord niet al eens eerder ergens gegeven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierzo; http://www.goeievraag.nl/vraag/merk-laatste-tijd-aantal-grote.11157
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Dat is een totaal ander antwoord...
Waar jij op doelt is dat er toegang wordt verschaft d.m.v. een zogenaamde 'klopsleutel'. Gaat kennelijk heel fijntjes en clean, dus geen braaksporen. Maar er wordt wel degelijk ingebroken! Goeie vraag voor de asssurantie-experts op GV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de gegevens van de politie komt deze inbraakmethode nauwelijks voor in Nederland. Er zou in 0,07% van alle inbraken gebruik gemaakt zijn van de methode van de klopsleutel. Mocht later deze inbraakmethode toch als een probleem gezien worden of eventueel doorbreken, dan zal het Politiekeurmerk Veilig Wonen® (wat een dynamisch keurmerk is) worden aangepast. Onlangs heeft de Consumentenbond de slagsleutel methode getest op een aantal cilindersloten. De bond vindt dat het SKG-keurmerk voor 2 en 3 sterren slagsleutel-vrij moet zijn. Gewone consumenten hoeven zich op dit moment geen zorgen te maken. Zij zijn voldoende beschermd met SKG-keurmerk sloten en beslag.
14 jaar geleden
Dat is waar, teminste dat was waar, zo'n vijftien jaar geleden.Ik kwam als eerste op school en vandalen hadden ingebroken, veel rotzooi gemaakt, enkele computers meegenomen.Maar er was geen enkele deur of raam stuk.Wel hadden we een deur van de speelzaal die niet goed sloot.Ik belde de directeur en het eerste wat hij zei was dat ik tegen iedereen moest zeggen dat alles goed op slot zat.