VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten 2 partijen in de coalitie (VVD en CDA) maar aangezien er niet genoeg zetels zijn bij deze partijen voor de meerderheid van de tweede kamer is er gedoogsteun van de PVV waarop het aantal zetels van de VVD,CDA en PVV uitkomt op 76
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VVD en CDA, de coalitie heeft minimaal 76 zetels nodig om coalitie te zijn, dus hebben ze gedoogsteun van de PVV van Geert Wilders. Dan komen ze precies op 76 zetels. Gedoogsteun wil zeggen dat de PVV instemt met die ideeën van VVD en CDA maar zelf niet direct mag regeren.