Volgens een nieuwe Duitse wet kun je 2 jaar cel krijgen voor illegaal downloaden.Moet ik hier serieus rekening mee houden?

Ooit gehoord dat iemand werkelijk in de cel belandde of valt het allemaal wel mee?

Ik woon in Duitsland .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

woon zelf ook in duitsland en het is echt verboden om te downloaden met bv limewire of bearshare of zulke programmas. Er is een jongen veroordeelt een half jaartje terug voor 2 liedjes downloaden tot 20.00 euro boete meteen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Illegaal downloaden bestaat niet. Dus geen rekening mee houden zou ik zeggen.

Toegevoegd op 25-06-2009 12:06:35
Maar even een verduidelijking: Het gaat om wat je download, het downloaden op zich kan nooit illegaal zijn. Als je in NL kinderporno download ga je ook gewoon de cel in. Snap de vraag niet eigenlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je dingen doet die volgens de wet (van het land)niet mogen, dan loop je het risico op een sanctie.

Niet roepen dat je illegale dingen doet helpt dan natuurlijk, en de schaal waarop je iets doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als je in Nederland woont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een duitse wet, dus jij als nederlander hoeft er geen rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
binnen een mand is dat ook hier hoor, een soortgelijke wet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagsteller woont in Duitsland, dus die moet daar zeker wel rekening mee houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar ik wist niet dat hij in duitsland woonde
@XiniX, het is een maand geen mand, en het duurt langer voordat er een wet word ingevoerd
Zeker kan dat..pas geleden ook in Zweden.. 2 jongens die 4 jaar aan hun broek kregen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat was voor het oprichten van een site waarmee andere mensen dingen konden downloaden: The Pirate Bay.
De rechten brokkelen in heel snel tempo af... Ik zeg je als we een jaar verder zijn, dan zijn alle rechten verdwenen...

Kijk nou eens twintig jaar geleden, je kon alles op het net, en nu? Dus als de trend zich voortzet, kan het niet anders dan dat de rechten net zo ingeperkt worden als in Iran en in China...

Alle internationale e-mails worden opgeslagen, wisten we dat?
Alle handelingen die iemand doet, moeten door de providers bijgehouden worden en opgeslagen, alle activiteiten, wisten we dat?

En het wordt alleen maar erger, de gevestigde orde moet bij de gegevens voor onze bescherming en wij moeten de kosten betalen die de overheid eist van de instanties...

En ze zullen die info nooit verkeerd of oneigenlijk gebruiken, daar moeten we op vertrouwen...

Herinneren we ons een tijdje terug een terrorist die in een vliegtuig gestapt was en dat mocht plots niet meer vertrekken? Herinneren we dat nog? Weet je wat de oorzaak was? Het was een email naar een vriendin waar hij het uitmaakte met dat meisje... en dat zorgde voor verwarring bij de autoriteiten en daarom was hij als terrorist aangemerkt omdat hij naar het oosten wilde vliegen om opgeleid te worden tot terrorist... Alles was een hoax, het was een scholier die niets kwaads in de zin had, maar het kwam allemaal door een email naar een vriendin... Zie je hoe het gaat?

Dus alle rechten zijn binnenkort verdwenen, let maat op mijn woorden...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, van illegaal downloaden naar afbrokkelende rechten naar opgeslagen e-mails naar een terrorisme-beschuldiging. Heel samenhangend. Om even alleen in te gaan op je eerste punt: ik ben ook geen fan van stichting Brein, maar het downloaden van muziek zonder er rechten voor te betalen is *geen* recht.
Er is zojuist een mevrouw veroordeeld voor 't delen van 24 liedjes. Boete: 80.000 dollar per stuk. Dat kan ze dus niet betalen. Dus zal ze de gevangenis in gaan. Dit was in de USA.
Europa volgt USA op de meeste gebieden (meestal zit er een aantal jaren tussen). Dus of 't hier ook kan gebeuren? Op korte termijn denk ik van niet, maar op lange termijn wel. De mediamaatschappijen 'lobbyen' (eigenlijk gewoon omkoperij) om 't leven bij de verschillende ministeries en andere verantwoordelijken. En dat gaat ze goed af.