Als andere landen dat doen, wordt er schande van gesproken. Journalistiek en landsbestuur dienen immers strikt gescheiden te blijven om een vrije nieuwsgaring te bevorderen. Berlusconi wordt er om verguisd, en eigenlijk ook wel terecht, dan moeten wij geen boter op het hoofd hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Absoluut niet. Wat een idioot plan om mensen extra voor internet te laten betalen om de kranten te steunen.

Het zijn commerciele bedrijven. Als blijkt dat gedrukte kranten niet meer van deze tijd zijn, moeten zer maar reading tablet & online abbonomenten gaan promoten. Maar dan internet duurder maken.. Heeeel vreemd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. Gewoon zonder inmenging de boel zichzelf laten oplossen. De zwakkere broeders zullen dan ten onder gaan en de sterke (innovatieve, competitieve, flexibele) bedrijven zullen het redden. Survival of the fittest. Dat is eigenlijk het "doel" van deze crisis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ook de oorzaak was van de crisis dan was het logies. Maar het is niet de oorzaak van de crisis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is inderdaad niet het doel. Maar als de bedrijven, die zich goed weten aan te passen aan de veranderende omstandigheden het redden, kunnen we na de crisis weer verder met gezonde bedrijven (banken, kranten, supermarkten, ..., ...). Het is dus meer een voordeel bij een nadeel.
Als blijkt dat kranten niet meer een primaire behoefte zijn voor mensen omdat ze andere middelen van nieuwsgaring verkiezen (teevee, internet, radio, tijdschriften), dan is dat zo, en heeft het geen enkel nut het zinkende schip te laten varen. Tijden veranderen, en blijkbaar veranderen de media mee. Het probleem is ook niet eens zozeer dat er helemaal geen kranten meer gelezen worden, maar dat er ook nog eens veel en veel en veel te veel kranten zijn. Met een regionaal dagblad per provincie kun je de hele markt bedienen, en vooral landelijke kranten hebben blijkbaar hun beste tijd gehad.

We hebben destijds toch ook geen tonnen subsidie gestopt in het behoud van de trekschuitschipper en de straatlantaarnontsteker ? Om van het meisje van halve dagen nog maar te zwijgen....kon ook niemand meer betalen. En ook de postbode van vroeger, de Pieter Post die al zijn klanten kende en op zijn dooie akkertje zijn dagelijkse rondje langverwachte brieven deed, is niet meer te redden ; voor die groeiende berg vaak nutteloos reclamepapier zijn hele legers bezorgers nodig. Zo gaat dat, denk ik.
Iemand zich al druk gemaakt over het verdwijnen van de telex ? Of de fax ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flauwekul, volgende week roepen de omroepen dat men teveel internetradio luistert en gaat de heffing weer omhoog. Laat men voor een internetabonnement op een krant betalen, maar ga zeker geen algemene heffing opleggen.

Typisch weer onze overheid.

Toegevoegd op 23-06-2009 14:03:43
Sorry, mijn antwoord sloeg op het nieuwsbericht van vandaag over de internetheffing tbv kranten, maar dat was niet jouw vraag.

Nee dus, kranten moeten de eigen broek ophouden en mogen niet op onze kosten worden gesteund door de overheid.
paulus811
14 jaar geleden
Kranten helpen regeringen mee om zeep, ik denk niet dat regeringen de kranten gaan steunen...

Dus: Nee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kranten hebben niet tijdig in de gaten gehad dat de (informatie)wereld door de komst van internet drastisch veranderende. En nu zijn ze dus jammerlijk te laat omdat partijen zoals b.v. Nu.nl en Marktplaats wel business maken. (de Telegraaf probeert 't nog een beetje met 'Speurders'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steun aan noodlijdende kranten gaat ten koste van de nog florerende bladen. De zwakke broeders pakken immers toch een deel van het reclame-budget mee.
Verder is het overeind houden van bedrijven die de nieuwe tijd niet meer kunnen bijbenen sowieso uit den boze. We hebben daar in het verleden al ellende genoeg mee gehad (RSV, Fokker).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat met het mogelijke verdwijnen van kranten, ook een groot deel 'echte' journalistiek zou verdwijnen. Nieuws op het internet is vaak kortdoordebocht en niet heel verdiepend, terwijl in de krant vaak grotere achtergrondartikelen staan. De angst is dat doordat de kranten het moeilijk hebben, deze vorm van informatievergaren verloren gaat.
Het is echter heel raar dat de overheid dit zou gaan 'sponsoren', het ondergraaft onafhankelijkheid van de journalistiek, en het veroorzaakt oneerlijke concurentie omdat andere media dit geld niet zouden krijgen.
Slecht plan. Uiteindelijk moeten vraag en aanbod dit zelf reguleren. En eerlijkgezegd denk ik dat er toch wel vraag blijft naar kwaliteitsjournalistiek, alleen misschien in een iets aangepaste vorm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er moet gewoon 'survival of the fittest' toegepast worden.

Het zijn commerciële bedrijven nota bene. Laat ze zelf zorgen dat ze winst maken en anders gaan ze maar ten onder.

Laat Wouter Bos dit maar niet horen, hij is misschien nog wel bereid een paar miljard erin te pompen.

P.S. dat idee om mensen via hun internetverbinding te laten betalen voor kranten is helemaal misdadig. En dan bedoel ik ook echt in de zin van diefstal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardeloos idee. Ik heb juist mijn dure krantenabonnement opgezegd omdat ik alles wat ik wil weten op het internet kan lezen. Bovendien betaal ik al voor de internetaansluiting. Binnen 10 jaar zijn kranten in de huidige vorm volgens mij helemaal weg, en hebben we digitaal papier.