Hoe lang moet je normaal wachten, na een bekeuring, tot je een acceptgiro ontvangt?

Ik was aangehouden geworden, omdat ik '''s nachts'' (het was gewoon acht uur hoor) zonder licht fietste. Ze zeiden dat ik een acceptgiro kon verwachten in me brievenbus binnen zo'n 3 à 4 dagen... Nu, twee weken later (of was het drie?) heb ik nog steeds niets ontvangen. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Normaal gesproken krijgt u na 2 a 3 weken de acceptgiro in huis. De beschikking is in uw geval dus nog onderweg.
Binnen de genoemde 3 a 4 dagen is gewoon niet mogelijk, omdat het een en ander zo snel niet verwerkt kan worden.

Er staat een maximum termijn van 4 maanden gekoppeld aan het binnenkrijgen van een zogenaamde Mulderbon, waar fietsen zonder verlichting onder valt. Echter hier kan bij bepaalde speciale gevallen weer vanaf geweken worden, bijv als u tussentijds verhuisd bent.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel. Jullie ook @ andere antwoorden. En, het zou natuurlijk niet erg zijn als ze de bekeuring zouden vergeten, maar ik als zestienjarige heb niet altijd genoeg geld op mijn rekening staan om een boete van €40,- te betalen.

Andere antwoorden (2)

Wacht maar rustig af,want hij komt wel.
En kunnen wel zes weken overheen gaan.
Wij kregen afgelopen week een bekeuring binnen ,voor ongeoorloofd parkeren.
En die was van 27 november 2010.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee tot zes weken

Toegevoegd na 3 minuten:
Meestal zit het binnen deze marge.
Soms doen dienders hun werk wel eens niet zo snel en parkeerbonnen worden soms door gemeenten als "parkeerbelastingnaheffing "gepresenteerd en is het wettelijk gezien niet iets waar het CJIB (de bekeuringcentrale in Nederland) aan te pas komt.
Dan kan het dus ook wel eens heel lang duren.
Van de andere kant, is het erg als ze het zouden vergeten?