Welke adequate maatregelen kunnen Gemeenten nemen als huiseigenaren hun eigendommen laten verpauperen?

Bestaat behalve softe aanpak (oei-oei brieven en kletsen) ook een concrete mogelijkheid voor gemeenten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als er dieren bij betrokken zijn dan kan dat wel degelijk, maar alleen materiële zaken anders dan verwaarlozing, dat zal moeilijker zijn...

Woningbouwverenigingen controleren of de tuin wel naar behoren bijgehouden wordt, en als dat niet is, dan wordt je gedwongen om dat te doen...

Je kunt altijd polsen wat er gangbaar is of niet bij de gemeente...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat beleid is in het geheel niet soft.
Bij verkrotting van een pand kan en zal de gemeentelijke dienst Bouw- en Woningtoezicht een formele aanschrijving aan de eigenaar versturen om zijn bezit in stand te houden. De aanschrijvingen kunnen met dwangsommen worden afgedwongen. Aanschrijvingen zijn een nachtmerrie voor de huiseigenaar, je pand wordt er min of meer onverkoopbaar door en daalt in waarde.