voor hoeveel geld kun je je eigen land kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je je eigen koninkrijk vestigen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk land wilde je hebben? Er zal wel een verschil in vraagprijs zijn tussen, pak 'm beet Djibouti en Singapore.

Antwoorden (6)

Als het werkelijk je eigen land is, dan hoef je dat niet nog eens te kopen...

Als je in staat bent om land te bezitten, het land bezit jou, dacht ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoorlijk vaag antwoord.
Maar ja, zal wel aan mij liggen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan een ijsje bezitten, ik overleef het ijsje...
Ik kan geen land bezitten, het land overleeft mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons land is netto niets waard.
"Nou, dat is goedkoop!", kun je dan zeggen.
Er was ooit een politieke partij die Nederland wilde verkopen aan de Arabieren. Maar die keek lelijk op z'n neus toen een econoom uitlegde hoe het zat...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Details graag.
AWM
14 jaar geleden
Geen 'alsjeblieft' vandaag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil die details wel horen. Alsjeblieft?
AWM
14 jaar geleden
Wel, het is te lang geleden om alle details te herinneren. De beste man dacht als Nederland verkocht werd, dan elke inwoner een paar ton rijker zou zijn. Je moest dan wel verhuizen naar een ander land, maar wat maakt dat uit met een paar ton op zak.
Ik kan op het internet niets meer vinden over deze partij, behalve een opmerking hier: http://www.businessbox.nl/weblog-ondernemen/ondernemen/ondernemers-behoren-ook-politiek-te-ondernemen.html Een befaamde econoom legde uit, dat als je onze bezittingen en staatsschuld, im- en export, huizen en hypotheken en kunstschatten, als je dat allemaal optelt, dat je op nul uitkomt. Meer kan ik niet reproduceren na al die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan kom je op 0 uit. Maar je verkoopt vastgoed/land altijd aan de hand van het toekomst perspectief. 14x de huur of de omzet of iets dergelijks. Het is dus een onzin opmerking van die econoom. Aangezien als je realistisch bent en Nederland zou willen kopen je iets van 14x het BNP moet betalen. Hoe onrealistisch een land kopen ook is.
Voor 10 miljoen Enelse ponden schijnt her Princedom "Sealand" te koop te zijn. Heb je een eigen vlag en eigen postzegels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Wat grappig! Nooit geweten. Ook bijzonder, die geschiedenis van Sealand. Het is allemaal heel dichtbij Nederland gebeurd en ons land was er ook nog een beetje bij betrokken.
Vanaf een 7 á 8 miljoen dollar zijn er zogenoemde privé eilanden te koop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is net als met huizen, in en om de randstad is grond veel duurder dan in het oosten en noorden van het land.

wil je weiland kopen? dit is weer goedkoper dan land waar je op kunt gaan bouwen.

in het noorden ben je ongeveer 25000 euro kwijt voor een hectare weiland.