Wanneer zal JP de MP de "juiste" conclusie trekken, en opstappen?

http://www.ad.nl/binnenland/3283930/Balkenende_onder_vuur_om_Catshuis.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hopelijk gisteren, maar dan zal hij wel in een dure wachtgeldregeling terecht komen en nog een paar bonussen daarbovenop krijgen, dus of dat nu zo geweldig is kun je je afvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nooit. Zijn grootste schrik is vervroegde verkiezingen.
Hij zal wel door door het stof kruipen, ambtenaren ontslaan en 'garanties geven dat dit zich niet meer voor kan doen'.
Maar opstappen? Vergeet het maar!

Toegevoegd op 12-06-2009 19:44:30
Het is nog erger:

Uit de Volkskrant, bijgewerkt op 17:27

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende twijfelt er niet aan dat de besluiten van de ambtenaren over de Catshuisbrand integer zijn geweest. Hij zei dat vrijdag op zijn wekelijkse persconferentie na de ministerraad.

Balkenende doelde op de beslissing om een TNO-rapport over de wandbekleding van het Catshuis destijds niet aan het Openbaar Ministerie te overhandigen. De reden was volgens Balkenende dat het om een ‘onvoldragen rapport’ ging. Daarom was hij er zelf ook niet van op de hoogte gesteld. Achteraf gezien betreurt hij wel dat de rapportage niet naar het OM is gegaan, ook al was het nog maar een concept.

Wel zal de premier nog nader naar de rol van de landsadvocaat kijken. Die zou kritiek krijgen van de rijksrecherche omdat hij niet volledig mee wilde werken. Balkenende gaat er van uit dat iedereen volledig heeft meegewerkt zoals hij had gevraagd.
14 jaar geleden
Wat is jouw conclusie? Dat JP blaam treft? Waarom oordelen als JP nog een goed weerwoord dient te leveren.
Hij kan eventueel altijd nog een zekere bekentenis afleggen. Waar was hij van op de hoogte, al dan niet?Wachten dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rits "missers" is op een niet suggestieve manier vele malen groter dan het aantal "rake" acties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weerwoord, hij heeft kans op kans op kans gehad en het verknald. Hij is wat mij betreft niet op democratische wijze mp geworden (dit geldt natuurlijk ook voor zijn voorgangers) en zijn fouten worden gewoon beloond met nog een kabinetsperiode. Dat kan gewoonweg niet.
Ik heb wel een leuke baan voor hem bij Tefal want hij is de verpersoonlijking van een tefal laag, alles glijdt van hem af en komt niet aan. Hij luistert in de boze buitenwereld pseudo en in werkelijkheid alleen naar zijn eigen kring, waant zich machtiger dan hij werkelijk is en gelukkig voor hem functioneert onze democratie op dat niveau niet. 15 jaar geleden was zijn kop er allang spreekwoordelijk afgehakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een die-hard zijn om in de politiek te gaan, je moet een nog dikkere huid hebben om MP te worden... En dan ga je niet om een akkefietje weglopen...

Balkenende onder vuur, maar dat is geen reden om weg te lopen...

Opstappen, dat doet hij nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat "de juiste" conclusie is, hangt af van je persoonlijke c.q. je politieke voorkeur.

J.P. Balkenende vindt zelf ongetwijfeld dat zijn kabinet en hijzelf het goed doen, met hier en daar wat kleine misstapjes.
Hij is ervan overtuigd dat hij de volledige 4 jaar gewoon zal uitzitten.

Ongetwijfeld zal de groeiende oppositie en de populariteit van Geert Wilders hem zorgen baren, dat wel.

Toegevoegd op 12-06-2009 19:15:31
Over tussentijdse verkiezingen zal het kabinet zich niet zoveel zorgen maken.
Ze zullen daarin ongetwijfeld (gedeeltelijk) worden afgerekend en rechts zal MISSCHIEN een regering kunnen vormen.

In die korte tijd zal Wilders nooit het aantal verwachte zetels kunnen vullen met mensen die de kwaliteiten bezitten om een "volwaardig" politicus te kunnen zijn, met als gevolg: LPF-achtige toestanden en een val van het kabinet na korte tijd.

Daarna zal ongetwijfeld het huidige kabinet weer terugkeren, in een iets gewijzigde vorm en steviver in het zadel zitten dan nu.

Of Wilders voldoende capabele mensen om zich heen zal weten te verzamelen na de reguliere verkiezingen, valt mijns inziens te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat er ook gebeurt JP zal maar een conclusie trekken en dat is dat hijzelf de beste man voor de job van MP is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wie gaat het dan beter doen denk je? Rutte? Agnes? Femke? Geert? Zaniken is leuk, maar er moet wel een alternatief zijn wat beter is dan en die zie ik zo niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alhoewel ik mij politieke voorkeur niet wil bashen, gaat mijn stem op dit moment naar kereltje Pechtold. Wat zaniken betreft;-) :In het land der blinden is eenoog koning, maar imo niet capabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is overigens ook mijn voorkeur, en we gaan weer groter worden, op een constructieve manier... maar regeren gaat "ons" niet zo goed af he?