Een dictator. Eerst grijpt hij de macht. Hij wint daarna de stemmen en de populariteit van het volk, iedereen vindt hem aardig, en ze willen hem houden als staatshoofd. Maar als daarin eenmaal een hoogtepunt is bereikt, worden de regels ineens heel streng, en als er ook maar iemand zich niet aan de regels houdt, staat hem een erge straf te wachten. Daarom durft niemand wat te doen, omdat ze bang zijn dat ze veroordeeld worden tot de ergste straffen die ze maar kunnen bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wel als de andere optie, het bestrijden van de dictator, betekend dat je wordt opgepakt, je vrijheden worden afgenomen, je wordt gemarteld, onterecht wordt veroordeeld, je leven onmogelijk gemaakt wordt enzovoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dictator is meestal iemand die de leiding heeft over het leger. Dus als je een dictator wilt worden, ga in het leger werken en werk je op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is verassend hoe makkelijk het eigenlijk is om de macht te pakken in een land waar een machtsvacuüm is. er is hierover een heel interesant stukje geschreven in de quest, wat je allemaal nodig hebt voor een coop. Helaas heb ik dit stukje niet kunnen vinden op internet, maar het totale bedrag van zo'n coop binnen een klein land is maar 500 000 euro, dus mocht je het geld overhebben en altijd al een ambitie hebben gehad als dictator....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weetje wat jij zou kunnen doen de film die welle kijken. Interessante film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dictator word je relatief makelijk als je maar mensen hebt die je helpen om aan de macht tekomen dit kan middels verkiezingen en middels een staatsgreep daarna gaat het er om dat je de rest van mensen aan je zijde krijgt dit kan door je werk als baas van het land goed tedoen maar natuurlijk ook door iedere vorm van ongewenste gedachten van straat tehalen en in de gevangenis tegooien of te executeren het in het gevang gooien zie je het meest het is alleen niet de manier natuurlijk om in het zadel teblijven daar de bevolking er op den duur zat van krijgt en gaat protesteren en je van je troon wil gooien als dit gebeurd heb je maar 2 opties weggaan of de demonstranten in een keer uitroeien (kijk naar het plein van de hemelse vrede te china)

mvg B.