mn overburen hebben gloednieuwe auto. terwijl ze n uitkering hebben ?

ook zijn heel dec.naar de zon. hoe meld ik zoiets? bij welke instansie ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebben ze een erfenis gehad of een prijs in een loterij. Als dat zo is sta je wel een beetje voor paal met je melding.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nee hoor, dan sta je helemaal niet voor paal. Zo melding betekent alleen dat je vraagt, of er even gekeken kan worden naar de situatie. Het is op zich wel vreemd natuurlijk. Als later mocht blijken dat alles ok is, dan is er niks aan de hand.
paulus811
13 jaar geleden
Sommige uitkeringen zijn hoog genoeg om een nieuwe auto van te kopen. Daar is niet illegaal aan, dus voordat je aangifte doet zou ik wel uitzoeken om welk type uitkering het gaat. Van de bijstand een nieuwe auto kopen past niet, maar van een werkeloosheidsuitkering plus leuke vertrekregeling kun je er wel twee kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort vragen komen meestal uit heel veel jaloezie voort...Akelige eigenschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent ze niet, maar weet wel dat ze een uitkering hebben en een maand naar de zon zijn geweest?
Klinkt mij meer als buurtroddel dan als feitelijke gegevens.
Ik zou maar niet zo erg op zulke dingen letten, je hebt er niets aan en het verzuurt je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf zat ik ook in de bijstand en heb toen een flinke erfenis gehad en kon zodoende een nieuwe auto kopen wel een fiat panda al zit je in de bijstand mag je als gezin toch een spaartegoed hebben in 1990 was dat 18,000 gulden
paulus811
13 jaar geleden
mhvdw56, het gaat niet om een maximaal spaartegoed maar om een maximaal vermogen. In het vermogen telt ook de waarde van de auto mee. Het maximale vermogen voor bijstand is 5500 voor alleenstaanden en het dubbele voor een gezin. Een nieuwe auto binnen bijstand hebben, lijkt mij onmogelijk want de ruimte voor spaargeld en overig vermogen is dan bijna nul. En dus zou je de nieuwe auto van de bijstandsuitkering moeten rijden, en dat lijkt mij onmogelijk (en daar is de regeling ook niet voor bedoeld) Een uitzondering wordt gemaakt voor een aangepaste auto, noodzakelijk voor het vervoeren van een bijstandsgerechtigde. Deze valt niet binnen het vermogen.
ronron1212
13 jaar geleden
wat je kan melden is zwartwerken maar niet het bezit van een auto of vakanties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter meld je gewoon helemaal niets. Naar mijn gevoel zijn er geen mindere mensen dan van die laffe stiekeme klikkers. Had ik als kind op school al de pest aan.

Het beste antwoord

Je kunt klikken bij de betreffende gemeente als je daar lol in hebt, maar het gaat je geen mallemoer aan. Wat 'n mentaliteit zeg! Lekker klikken, word jij daar wijzer van ? Heb je niets beters te doen ? Of ben je strontjaloers omdat je zelf nooit in een nieuwe auto zult kunnen rijden ? Misschien hebben die mensen wel een erfenis gekregen of een prijs gewonnen. Dat zullen ze jou niet aan je neus gaan hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet het melden bij de gemeente.
Ik zag online dat Utrecht hier al complete formulieren voor online heeft staan.

Je kunt je aangifte ook anoniem doen (wat misschien wel aan te raden is, want als je overburen er ooit achterkomen dat jij er de reden van bent dat hun luxe leventje verpest is kan je wel eens een hoop ellende krijgen).

Zie voor Utrecht:
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=327233
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt , we gaan er meteen werk
van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil iemand die - misschien even verklaren?
Voor zover ik weet is het frauderen met uitkeringen nog steeds strafbaar. Klikken is misschien niet netjes, maar de belastingbetalers moeten wel opdraaien voor die centen en ik pas ervoor om te werken opdat fraudeurs lekker op vakantie kunnen.
Amadea
13 jaar geleden
Hierbij compensatie, inmiddels weet ik zelf ook hoe vervelend een minkukel is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, maar daar is het me niet om te doen. Als iemand hier een min neerzet, dan wil ik graag weten met welk doel. Als hij/zij een goede redenatie heeft, dan heb ik geen problemen met de min.
Ga 'ns met ze in gesprek! Misschien hebben ze er een goede verklaring voor. Voor jouw gemoedsrust....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn toch niet jouw zaken...
wie weet hebben ze de loterij gewonnen!!

als je dan toch wil melden, bel de uitkeringsinstantie op..
als jij je fijner er bij voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht je echt dat ze stom zijn bij de uitkeringsinstanties..
je kan echt niet zomaar een nieuwe auto rijden op naam met een uitkering..
je krijgt controle, en moet je huis en haard blootgeven..
zeg niet dat het niet zo is, ik heb familie werken bij sociale dienst..gek zijn ze echtniet, ze vallen toch wel door de mand..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dat niet zo zeker weten, Marion. Hoe vaak lees je dat mensen tientallen jaren ongestraft kunnen frauderen met een uitkering.
wat je kan melden is zwartwerken maar niet het bezit van een auto of vakanties
ronron1212