Ambtenaren zijn zij die in dienst zijn van de overheid. Een arts kan een ambtenaar zijn en ziekenhuizen kunnen zowel particulier als overheid zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen artsen die in dienst zijn van zuivere overheidsinstellingen, zoals de Immigratie- en Naturalisatie Dienst zijn ambtenaar. Ook bij gemeentelijke en academische ziekenhuizen kunnen artsen in een maatschap werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een arts is in principe geen ambtenaar, hij werk voor het ziekenhuis en zijn loon wordt weer betaald door de inkomsten hiervan, deze zijn afkomstig van de zorgverzekeringen. Echter artsen kunnen wel ambtenaren zijn als ze welken in een universitair ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+