Door het kapitalisme waren er veel veranderingen in de 19e eeuw. de werknemers werden slecht behandels, hadden slechte woningen en kregen lage lonen, terwijl de mensen die de fabrieken in bezit hadden heel rijk waren. Er waren echter mensen die deze oneerlijkheid niet accepteerden en vonden dat het kapitalisme moest verdwijnen en dat het socialisme ervoor in de plaats moest komen, deze mensen noemden zichzelf socialisten. Nadat het socialisme zich verspreiden waren er meerdere soorten van het socialisme ontwikkeld, maar ze hadden allemaal het zelfde hoofddoel en dat was gelijkheid. dat betekende dat alles verdeeld zou moeten worden over iedereeen.
fremar
13 jaar geleden
eerlijk zullen we alles delen!... is het belangrijkste onderdeel van het socialisme

De rijke betalen het meeste en de arme het minste...

voor bron zie Wikipedia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het socialisme wil de grote afstand in bezittingen tussen rijk en arm verkleinen.
De middelen die ze daarvoor gebruiken zijn:
Geleide staatseconomie. De zaken die iedereen nodig heeft: gas, water, licht wonen, onderwijs, gezondheidszorg zou in staatshanden moeten zijn, zodat de staat kan toezien op een eerlijke verdeling van de leniging van de basisbehoeften.
Invloed van de vakbeweging op de loonontwikkeling.

Het was daarom een buitengewoon opmerkelijke en foute move van de Partij v.d Arbeid om de energiemaatschappijen, en de woningcorporaties te privatiseren, evenals de ziektekostenverzekeringen.

De markt zou zorgen voor de laagste prijs,
Zoals we weten zorgt de markt alleen op zaterdag in de stad voor de laagste prijs. De overige markten zijn uit op winst en dat bekomt de laagstbetaalde niet goed!!

Het Socialisme vind je minder terug in de Partij v.d. Arbeid op dit moment, ze hebben de principes verloochend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amen! +1
"Met socialisme bedoelen we een samenleving waarin mensen zelf de middelen controleren voor de productie van rijkdom. Een maatschappij waarin niet winst, maar het bevredigen van onze behoeften door samen te werken het uitgangspunt is. Daarin besturen gewone mensen de samenleving en de economie op werkelijk democratische basis. Dat lijkt in niets op de dictatoriale staatsgeleide economieën van Rusland, China of andere zogenaamd socialistische landen, waarin niet de arbeiders maar hebzuchtige bureaucraten het stuur in handen hadden."
rose
13 jaar geleden
Ga naar Google en tik socialisme??