aan welke producten verdient de amerikaanse overheid het meeste geld?

welke producten leveren echt veel op voor de amerikaanse overheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De wapenindustrie natuurlijk, waarom denk je dat het in zoveel landen oorlog is, om de mensen te helpen? BULL, oorlog is BIG BUSINESS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wapens.

Toegevoegd na 15 minuten:
En vliegtuigen, auto's.
bamibal
13 jaar geleden
olie

Toegevoegd na 7 minuten:
En daarmee bedoel ik de oliewinning in Texas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, aardolie, staal en de vliegtuigindustrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VS is rijk aan delfstoffen. Ze bezit 20% vd kolen, 13% vd aardolie ( met name gewonnen aan de Golf van Mexico
en in Alaska en Texas en 24% vd aardgasreserves ter wereld.

de VS is wereldleider in de productie van ruwijzer, ferrolegeringen, staal, motorvoertuien en synthetisch rubber.

Ze zijn vanwege hun gunstige klimaat en grote grondoppervlak marktleider in de productie van landbouwproducten, zoals kaas, granen, soja en tabak.
Het is de belangrijkste exporteur ter wereld als het om graan en tarwe gaat en derde op de wereld in de rijstuitvoer. Door het hoge technologische ontwikkelingsniveau is de landbouw vérgaand gemechaniseerd en daardoor de productiviteit hoog. Ook door de bosbouw.

De belangrijkste exportproducten zijn; motorvoertuigen, vliegtuigen,voedsel, ijzer/ staalproducten,elektronische apparatuur, industriële/energiegenererende machines,
aardolie/ aardoliehoudende producten, machines, vervoersapparatuur (vooral auto's) en kantoorproducten.
Het bruto binnenlands product is met afstand het grootste ter wereld. Dit is vooral gegroeid door de ontwikkeling van
een complex communicatienetwerk. Niet alleen het vervoer
over spoor, lucht,water of weg maar ook door de radio, telefoon, televisie, internet en de faxmachine.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.theodora.com/wfb/united_states_economy.html
amc
13 jaar geleden
de meeste grote multinationals van de wereld komen uit de VS, dus de producten die die multinationals leveren.