Is het terecht dat de PVV zo hoog scoort of niet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar slaan die plaatjes op ?!?

Het beste antwoord

Ja, dat is democratie ten top.

Het is een signaal naar de gevestigde partijen dat ze duidelijker moeten zijn op bepaalde punten om te voorkomen dat ze de Nederlandse bevolking die ze vertegenwoordigen "kwijtraken".

Blijkbaar spreken de winnaars gevoelens aan die andere partijen links laten liggen.

Toegevoegd op 05-06-2009 16:24:36
"links laten liggen" had ik niet dubbelzinnig bedoeld, maar het klopt wel aardig :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen tijdens de verkiezinsavond de eerste keer werd gesproken van "we moesten blijkbaar duidelijker zijn" en "we hebben onze standpunten blijkbaar niet goed uit weten te leggen" en dergelijke formuleringen, dacht ik meteen: aha, het D66-syndroom! Weten jullie nog, dat D66 telkens verloor en dan wéér (voor camera en intern in de partij) riep "ja, blijkbaar zijn we niet duidelijk genoeg"? Ik zeg nu weer wat ik toen ook al zei: als mensen niet op je stemmen, zou dat zomaar kunnen komen omdat ze het gewoon niet met je eens zijn. En niet omdat je het op een te moeilijke manier hebt proberen 'uit te leggen' aan een dom volk.

Andere antwoorden (15)

Ja, ik heb nog geen berichten van fraude vernomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet voor PVV maar ik vind het wel terecht. Zolang er geen fraude is gepleegd is het de stemmer die het voor het zeggen heeft gehad en als de meeste stemmers op PVV hebben gestemd dan is het terecht dat de PVV zo hoog scoort. Een hogere opkomst had misschien de score wat anders doen uitlaten zien maar dat doet niks af aan de terechtheid van hun score gisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hilty1959;

Ja, want ieder volk krijgt de politici die het verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitslag is een "stem van het volk".
Of dit een juiste uitslag is valt over te discussiëren...

Toegevoegd op 05-06-2009 16:21:32
ja dus. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het terecht, dat ambulances alleen nog maar met politie-bescherming bepaalde wijken in kunnen/gaan?
Is het terecht dat mensen, die boven de 50 werkeloos worden, geen her/bij-opleiding kunnen krijgen, omdat daar geen geld voor is?
Is het terecht, dat er mensen in dit land (zijn) komen wonen, die niet kunnen lezen/schrijven, en de gelegenheid krijgen dit te leren, het leuker vinden om 8 kinderen te maken, en via hun schotels de hele dag voor hun thuisland-tv te zitten, genietend van hun uitkering?
Is het terecht dat onze JP zijn economische belangen te belangrijk vindt om Dalai Lama te ontvangen?

Breek me de bek niet open over "terecht"!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een genuanceerd beeld van het leven schets jij, zeg! Bravo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé superbeer - ik heb het over politiek en maatschappelijke misstanden hier, NIET over "het leven"..... ik ben een enorme positivo in (bijna) alle aspecten die met "leven" te maken hebben, maar ik kan niet tegen onrecht en misbruik maken van.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van wat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar inderdaad, je hebt gelijk, het woord 'leven' is misschien wat slecht gevonden. 'Samenleving' was beter op zijn plaats geweest.
In de politiek bestaat er geen terecht... Dus het kan ook niet terecht zijn dat de PVV hoog scoort...

Voor mij is het dramatisch, maar zoals heel vaak moet eerst iets slechter worden voordat het echt beter wordt... Zo ook hier... En dan maar hopen dat ze niet teveel schade aan Nederland en de wereld gemaakt hebben als de echt goede politieke partij opstaat...
PVV zet zich af tegen de chaos, de PVV zal meer chaos toevoegen en dan is de weg rijp voor orde, dan zal zich een politieke partij oprichten die orde op zaken stelt, maar dan echt... Het is te hopen dat het maar snel gebeurt...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heu? moet het eerst slechter worden?
Onder welke steen zat jij de laatste jaren.
Het is al lang slecht, en ja dat komt inderdaad door al die linkse hobby's
Die vraag kan je stellen over alle politieke partijen, dus een vraag in hoeverre burgers in staat zijn om de juiste kandidaten te kiezen. Omdat de kiezers over het algemeen niets tot weinig weten over de baan 'politicus' zijn ze nou eenmaal snel geneigd om hun beslissing naar aanleiding van onderbuikgevoelens te nemen. Dat is helaas de zwakte van de democratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met "terecht" rechtmatig bedoeld, dan is het antwoord ja. Het percentage van de stemmen wordt verdeeld over de partijen.

Ik vind het zelf nogal teleurstellend, maar heb in ieder geval mijn eigen stem kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de uitkomst van een democratische stemming. Het is dus terecht, maar of het ook verdiend is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Dit is terecht...

En puur als ondernemer ben ik blij met een partij die het bolwerk in Brussel wat kan gaan ondermijnen. Want wat het merendeel van de stemmers niet ziet is dat vooral ondernemers erg veel vanuit Brussel krijgen opgelegd...

Met alle respect. Daar zit ik dus niet echt op te wachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan de vraag alleen beantwoorden met een wedervraag, was het dan "terecht"geweest als een andere partij zo hoog had gescoort??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het terecht. Ik vraag me af waarom het niet zo zou zijn. Ze hebben toch meer stemmen binnen gehaald dan de anderen. Deze vraag wordt toch ook niet gesteld als CDA of PvdA hoog scoort.
Als iemand het er niet mee eens is, is het afgunst. Je bent het met de PVV eens of niet, maar als je meer stemmen haalt, is dat gewoon terecht, net zoveel als dat voor een ander zou gelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is terecht.
Idem voor de andere partijen. Het aantal stemmers bepaalt de score, dat is democratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt mij op dat de meeste antwoorders 'terecht' interpreteren als 'legitiem'. Zo bezien is het antwoord op de vraag 'Ja'. Althans, daar mogen we toch vanuit gaan. Men krijgt echter een veel interessantere vraag als men 'terecht' interpreteert als 'verdiend'. Hierop moet mijn antwoord 'Nee' zijn, omdat de PVV zijn standpunten nooit kan waarmaken. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat sommige van Wilders' standpunten gewoon recht tegenover elkaar staan. Het is vreemd dat nog niemand heeft opgemerkt dat het standpunt 'Minder Europa' het tegenovergestelde is van 'Meer veiligheid'. Bovendien heeft de PVV al aangegeven niet samen in een fractie te gaan met andere populistisch-rechtse partijen uit Europa. Wilders mag dan wel vier mannetjes in het Parlement hebben zitten, in een zaal van 736 man zal niemand ze horen.
Wie dus op de PVV gestemd heeft om 'de Nederlandse belangen in Brussel te dienen' of 'om het bolwerk Brussel te kraken', heeft dus helemaal niets aan die partij. Men zou daarom dus kunnen stellen dat het niet terecht/verdiend is, dat de PVV zo hoog scoort.