Wie gaat er stemmen en waarom?

Ik ga stemmen om meerdere redenen De belangerijkste is: Ik vind dat als er zo hard gevochten is voor vrouwen stemrecht, ik (vrouw) het niet kan maken mijn stem niet uit te brengen.
Hoe denken jullie er over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja ik stem, omdat het kan.

Het is een recht waar helaas nog niet iedereen op de wereld gebruik van kan maken.

Van dit voorrecht MOET je eigenlijk gebruik maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

JA ZEKER!!! ik ga stemmen!!!

...het is een gezellig uitstapje en ik heb toch niets beters te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja op groen links...

natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga stemmen omdat dat de basis is van de democratie. Het is wellicht niet perfect (dat een vermoorde politicus alsnog premier kan worden?) maar gezien de alternatieven moeten we het er voorlopig maar mee doen. Stemmen is voor mij niet alleen een recht, maar een plicht. En als alle jaren; de eerste vrouw op de lijst van de VVD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GL.
Om de leefomgeving in goede staat te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je eerst tegen Femke zeggen met haar 20 jaar oude mercedes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Femke ?????? Die rijdt toch in een Prius ?? Of was dat alleen voor dat spotje ?
Als ze hier met haar moeder en kids in de stad is, is ze trouwens ook altijd met de auto :lol:. Mag ze wel eens een voorbeeld nemen aan deze (voormalig ?) VVD-er op d'r fietsie...ja, ook met twee kids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het milieu is nog nooit in betere staat geweest dan nu.
Ik ga zeker stemmen straks (vanmorgen de kaart vergeten), het stembureau is toch in de school van mijn dochter en wie niet stemt mag straks niet klagen :lol:
Ik weet alleen nog stééds niet op wie......al gaat het wel tussen twee of drie kandidaten, dus ik ga straks gewoon strootjes trekken ofzo. Als mijn stem maar niet versleuteld wordt over alle partijen. En vanoudsher is bij verkiezingen de opkomst onder de kleine christelijke partijen (en trouwens ook het cda nog steeds) het hoogst, en die staan niet hoog op mijn lijstje om daarmee van de niet-stemmers te profiteren. Dan gooi ik hem liever zelf weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"wie niet stemt mag straks niet klagen", dat heeft je zojuist een minpuntje opgeleverd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh ?? Hoezo dat dan ?? Je hebt het récht om invloed uit te oenenen, en als je dat recht niet gebruikt wens je dus geen actieve invloed te hebben, al is die nog zo minimaal. Met 10.000 niet-stemmers op JOUW partij zou dat wel degelijk heel veel invloed worden, en moet je straks natuurlijk niet gaan piepen als er te weinig mensen voor handen zijn om jouw belangen te behartigen.
Been there, done that.
Klokslag 7.31 liep ik het stembureau in en amper 2 minuten en drie rode, gevulde hokjes verder liep ik er weer uit.
Waarom? Ik klaag graag over de politiek. Ik vind niet dat ik recht van spreken heb als ik niet gestemd heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, ik heb al gestemd en hopelijk gaat iedereen stemmen vandaag op een partij die verder wil met Europa en die zich inzet om dat ook goed te regelen.

Wie niet stemt telt niet mee en laat de overige mensen die zoals het er nu uitziet ook nog de minderheid vroemn bepalen waar we met Europa naar toe willen.

Dus stemt allen, tenzij je 5 jaar wilt zeuren en zeggen dat je er niet bij betrokken wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga absoluut stemmen. Voor het grondwetsreferendum ben ik me goed gaan verdiepen in de EU (niet alleen de Grondwet zelf, maar ook de ontstaansgeschiedenis en de bestaande verdragen). En toen ging er voor mij een enorme beerput open. Juist kennis over de EU heeft mij dus erg kritisch gemaakt, in plaats van gebrek aan kennis, zoals eurofielen plegen te beweren over alle eurocritici.

Ik ga dan ook stemmen als tegenwicht, opdat ook critici als ik vertegenwoordigd zullen zijn in het EP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gaan stemmen omdat ik van mijn vriendin moest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb straks al gestemt tussen twee klanten door...

Ik heb gestemd op de eerste vrouw op de lijst. En ja. Bij de laatste landelijke verkiezingen was dat Rita Verdonk. En daarbij stem ik al zolang als dat ik mag stemmen, want wie zwijgt stemt toe...