Wat is de grens tussen conflict en oorlog?

wapens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De persoon die dat beoordeelt bepaalt dat... Een politie-agent die een motorbestuurder achterna zit vanwege een snelheidsovertreding zit achter een motormuis of een snelheidsduivel aan... Dus wat is die persoon dan? en wie bepaalt dat dan?

Het beste antwoord

Zijn een aantal punten, belangrijkste is dat een oorlog gevoerd wordt door gewettigde regeringsorganisaties en wordt door grootschalige sociale instantie in stand gehouden.

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een conflict is kort, maar hevig. Een oorlog duurt vaak langer, en is niet continue even zwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Een conflict is veel kleinschaliger als een oorlog en ontstaat vaak door een kleine, min of meer toevallige oorzaak. Een oorlog is veel meer doelgericht, gepland en massaler en kent meestal een dieper liggende aanleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De persoon die dat beoordeelt bepaalt dat…

Een politie-agent die een motorbestuurder achterna zit vanwege een snelheidsovertreding zit achter een motormuis of een snelheidsduivel aan… Dus wat is die persoon dan? en wie bepaalt dat dan?

Wapens zijn er altijd... Nieuwsfeiten zijn ook wapens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als mensen te trots zijn en stoppen met overleggen, dan komt er daar een oorlog ......................

als mensen met goede wil blijven overleggen , komt er nooit oorlog, volgens mij.

m vr gr dirk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conflict wordt gezien als een waargenomen onverenigbaarheid van doelen. Agressie(oorlog) zoals gedefinieerd door sociaal psychologen, is gedrag met als direct doel iemand kwaad te doen. Conflicten tussen twee partijen leid vaak tot agressie. De grens tussen beide ligt volgens een ander psycholoog( Glasl fritz) vanaf de pathologische fase: dit betekent : niemand wil gezichtsverlies, dus ik zal eerder jou de grond inboren zelfs al kom ik er ook gehavend uit.(de negen niveaus van escalatie)