In hoeveel gebieden wordt op dit moment oorlog gevoerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct antwoord daarop heb ik niet, maar ik denk dat je deze site wel kan waarderen.
http://www.worldmapper.org/atozindex.html http://www.worldmapper.org/display.php?selected=285
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik zeker!
Bedankt

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top link!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ongelooflijk, he, al die oorlogen. Het aantal lijkt sinds de oudheid alleen maar toe te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's niet zo vreemd... De bevolking neemt explosief toe; we zitten explosief veel dichter op mekaars lip. De gevolgen zijn (helaas) logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik vind het een onzin lijst. Oorlog voeren is heel wat anders als oorlog hebben. Er is al jaren een staakt het vuren in bv Korea. Die zijn niet oorlog aan het voeren.

Andere antwoorden (2)

De belangrijkste en niet in enige bewuste volgorde:

* Afghanistan en deel van Pakistan
* Baskenland
* Tsjetsjenie
* Colombia
* Darfur
* Irak
* Jammu and Kashmir
* Koreaans schiereiland
* Israel en Palestina
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koreaans schiereiland? Hoe kom je daarbij? En volgens mij is de oorlog in Tsjetsjenie ook al voorbij. Zelfde voor Israel en Palestina.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Israel en palestina is trouwens nooit een oorlog geweest.
het zou zo maar in een stuk of dertig gebiden oorlog kunnen zijn...

op de site van doktersvandewereld.nl worden er zo alleen stuk of twintig genoemd...

Kevin Sites heeft zich een taak gesteld, die geen enkele journalist – of eigenlijk iedere journalist – zou moeten ondernemen: in één jaar alle oorlogen in de wereld bezoeken en daarover berichten.
Het resultaat van deze onmenselijke taak is een boek, een website en een film, allemaal met dezelfde naam: ‘In the Hot Zone’.
Het boek behandelt ‘slechts’ twintig van de naar schatting dertig oorlogen en gewapende strijden die zich op dit ogenblik in de wereld afspelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt mij ook wel wat...