Wie heeft er voordeel als ik niet stem?

Ik kan me goed voorstellen dat de persoon of partij waarop je stemt er voordeel aan heeft van jouw stem.
Maar in wiens voordeel is het niet stemmen/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De partijen op wie je niet gestemd zou hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet stemmen is in het voordeel van de partijen met de trouwste stemmers; i.h.a. zijn dat partijen met een religieuze achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het voordeel van de partijen waarop je anders van zn langzalzeleven niet zou stemmen.
Er zijn partijen met een achterban die moeilijker te mobiliseren is dan andere partijen, die partijen zijn dus in het algemeen in het nadeel. Er zijn wel veel mensen die het met ze eens zijn, maar die zijn niet geinteresseerd/actief/watdanook genoeg om te gaan stemmen en dus hebben die partijen minder invloed. Daar profiteren andere partijen dan van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grote meerderheid...
Wie gaat er zeker stemmen, dat is de kleine meerderheid die rechts is, alles wat rechts is komt op voor de stem, zo zijn zij altijd maximaal vertegenwoordigd... En de linkse stemmerd die is toch al bevooroordeeld dat de stem voor hem niets of marginaal uitmaakt...

Maar hierdoor is in elk land het rechtse blok volledig gemobiliseerd en het linkse nauwelijks... Dat is gewoon zo...

Als je wat hebt, dan heb je wat te verdedigen, heb je niets, wat heb je dan te verdedigen? Zo zit het simpel gezegd...
Dus de rechtse stemt coûte que coûte, hij heeft wat te verliezen... En de linkse gelooft niet dat hij wat te winnen heeft...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij er vanuit gaat dat eddijst links zou stemmen helpt het de (rechtse) meerderheid, treu. Als eddijst rechts zou stemmen helpt het de (linkse) minderheid. Het hangt er dus vanaf wat je zou gaan stemmen. Het heeft dus niet zozeer te maken met "de grote meerderheid" maar meer met "de linksen" of "de rechtsen"...
De grootste partij profiteert het meest, omdat niet uitgebrachte stemmen worden verdeeld over de partijen naar ratio van wel uitgebrachte stemmen.

Dus je loopt het risico dat je stem naar de PVV gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik.
Omdat ik wel ga stemmen en mijn stem daardoor zwaarder telt.

Dus ga aub niet stemmen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert wilders