Wat zijn nou de precies de rangen van de landmacht, van rekruut tot het hoogste dus?

Op de site kan ik het zo 123 niet vinden, en wikipedia snap ik voor geen meter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Soldaat, soldaat eerste klas, korporaal, korporaal eerste klas, sergeant, sergeant eerst klas, majoor, adjudant.
Officieren beginnen na hun opleiding als vaandrig, daarna tweede luitenant, eerste luitenant, kapitein, majoor, luitenant-kolonel (overste), kolonel, brigade generaal, generaal majoor, luitenant generaal, generaal.
Zelf ben ik destijds niet verder gekomen, dan korporaal eerste klas.

Toegevoegd na 5 minuten:
Eigenlijk is onderstaand link wel zeer compleet. Heb je gelijk de luchtmacht, de marine en de marechaussee erbij.