Hoe kan ik deze zin makkelijk aan een tiener uitleggen?

Een politieke partij is een organisatie, die er op gericht is door deelname aan verkiezingen invloed te verkrijgen op overheidsbeleid in een bepaald geografisch gebied.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van hoe oud die tiener is zullen ze dit gewoon begrijpen hoor...
rose
13 jaar geleden
Eigenlijk denk ik ook dat bovenstaande zin voor veel tieners best te begrijpen is (zou moeten zijn).

Het beste antwoord

Een politieke partij is een organisatie, die probeert door mee te doen aan de verkiezingen en daarbij zoveel mogelijk stemmen te krijgen, mee te kunnen praten en beslissen over hoe dingen geregeld worden in een stad, gemeente of land en zo te zorgen dat de zaken meer geregeld worden zoals zij denken dat het beste is.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een politieke partij is een organisatie, die door mee te doen aan verkiezingen en genoeg stemmen te krijgen, mee te kunnen praten over belangrijke beslissingen in 'n land, provincie, stad of dorp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik veel aan! ;)
Steenuiltje
13 jaar geleden
+!
rose
13 jaar geleden
Dit is een slecht lopende zin, dan is het origineel beter.