Is de politie gerechtigd/verplicht privacy ON-gevoelige informatie te verstrekken aan burgers?

Omdat mijn betoogje te lang is heb ik de uitleg van mijn vraag online gezet:
http://shorttext.com/3hwdifnpz
http://www.heypasteit.com/clip/Q0Z

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De politie is niet verplicht, om willekeurige burgers inzage te geven, in hun onderzoeksmethoden. Hoe de politie te werk gaat, is het geheim van de smid.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Jij hebt geen recht op inzage in het onderzoek en de methodes, precies zoals AlphaLimaSierra zegt.
Ook al lijkt het een simpele vraag met een simpel te geven antwoord en ook al ben jij een betrokkene: zolang een onderzoek loopt zullen ze daar erg weinig over zeggen.
Bedenk ook: jij belt en zegt dat je wessletj bent, maar wie garandeert dat dat zo is?
Wat je zou kunnen doen: naar het bureau gaan, je legitimeren en vragen (dus niet: eisen, maar VRAGEN) of het mogelijk is dat je op de hoogte gehouden wordt van eventuele vorderingen in het onderzoek en/of je een contactpersoon kunt krijgen.
Of dat gebeurt is een tweede, maar ik denk dat je dan meer kans op resultaat hebt dan met bellen.