Staan de niet-euro-landen als Engeland en Zwitserland er nou economisch beter of slechter voor dan de wel-euro landen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Van Zwitserland weet ik dat ze er beter voor staan, en daarom hebben ze de EU niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwitserland is geen lid van de Europese unie
Groot-Brittannië wel : GB staat er heel slecht voor , vandaar de draconische bezuinigingen.
Ijsland is een land dat zich tot Europa wil wenden: moesten zij een Euro land geweest zijn , stonden ze er niet zo slecht voor.
Europa heeft traditioneel een paar zwakkere landen als Spanje ,Portugal en Italië
Zwitserland is een fiscaal paradijs ....maar dat heeft niet noodzakelijk iets te maken met de Euro , Luxemburg is ook een financieel paradijs : met Euro.
Nee is de conclusie ...maar de Euro als munt heeft het moeilijk ... en al die zogenaamde traditionele munten zoals de Kroon en het Pond zijn min of meer verbonden met het lot van de Euro.
Maar met de Amerikaanse Dollar....gaat het nog veel slechter.