wat is jullie algemene kennis over het grootste volk zonder officeel land "de koerden" (koerdistan)

naar schating zijn er 45miljoen koerden waarvan ongeveer 40 in het midden-oosten leven, verdeeld over turkije syrië iraq en iran.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Daar weet ik vrij weinig van.
Ik heb wel eens wat zitten googelen, en begrijp dat Koerden in de regio Turkije/Iran/Syrië/Irak wonen.

Ik snap ook niet waarom Koerden "Koerden" zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Is dat 100% cultuur bepaald of is zijn Koerden een ras. En wat is eigenlijk een mensenras.
Je roept allerlei nieuwe vragen bij me op om op te zoeken :-)

Ik vraag me ook af of elk ras een eigen land moet willen hebben. Ik heb het idee dat er meer rassen dan landen zijn, dus dat wordt een probleem, lijkt me.

Verder begrijp ik dat geen enkel land Koerden accepteert als gelijkwaardige landgenoten, en dat men daarom een eigen land wil. maar nogmaals, ik heb me er nog niet in verdiept, dus ik kan er helemaal naast zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet veel meer dan een gemiddeld ander volk. Ik weet dat het gebied het oosten van turkije betreft, het noorden van irak en ook nog een stuk iran dacht ik. Ik heb wel eens van de PKK gehoord en Ocalan of hoe die gast ook heet. In sommige staten zijn ze onderdrukt, of onderdrukt geweest; Halabja. En dat het voornamelijk islamieten zijn. Waarom wilde je dat eigenlijk weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar wonen de andere 44.999.960 dan?