Net in Spanje geweest. Kroegen bepalen daar zelf of ze rookvrij zijn of niet. Naar mijn idee de ideale oplossing. Mensen kiezen zelf waar ze naar binnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee, het moet worden uitgebreid. Alle openbare ruimtes, of het nu scholen, restaurants, bioscopen, stations, café's of winkelcentra zijn: een volledig rookverbod voor iedereen. Zonder inpandige rookkamers, om de zo gevreesde oneerlijke concurrentie te vermijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens +1
Jaaaaaaahhh!!!!! Heerlijk, een sigaretje bij mijn wijntje!! Maar in restaurants zou dan wel een apart gedeelte moeten. Kan me voorstellen dat niet-rokers niet in de rook willen eten. Zo ben ik dan ook wel weer............. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet. Ik denk dat het verwarring veroorzaakt en dit leidt tot negeren van de regels die dan toch overblijven. Ik vind dat roken niet overal mag trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij mag het hoor ( IK ROOK ZELF NIET)
Ik heb er geen probleem mee.
Dat gezeur .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, het moet zo blijven als het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In restaurants niet, wat mij betreft. In cafés zou het van mij wel mogen. Toevallig was vandaag op het nieuws dat de omzet in de horeca met 6% gedaald is. Men wijt dat aan 'de crisis', maar ik heb zo'n gevoel dat het rookverbod er toch ook wel echt mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rookverbod voor café's is de aller grootste fout van dit kabinet geweest. Want met een rookverbod komt die 50% die ervoor ook niet in de café's kwam ook niet...

Het rookverbod moet sowieso worden teruggedraaid voor de kleine café's waar geen personeel is...

Maar het woord is aan de Hoge Raad en dat kan nog maanden, zo niet jaren duren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de rookvrije horeca een zegen. Hier is heel hard voor gelobbied en ik zou niet weten waarom je dat moet terugdraaien. De groep niet-rokers is heel veel keer groter dan de groep rokers. De omzetdaling is m.i. vooral te verklaren door de mindere economie. Ik was afgelopen jaar in New York en in de USA is alles rookvrij. In restaurants en cafe's is het reuze gezellig en je hoort er niemand over. Het is volgens mij ook een kwestie van wennen en de lange adem (die is nu weer fris ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gek genoeg, als ze van plan zouden zijn de koffieshops in alle plaatsen en dorpen toe te laten, dan zouden we een hoop gezeur hebben. Zeker in nabijheid van scholen.
Maar over een wel of geen rookverbod praat men zo makkelijk, maar de schaden aan de volksgezondheid is zoveel keer groter dan softdrugs!
Wie zijn er hier nou naief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JaZeker! Voor cafe's wel.
Het is het toppunt van hypocriete betutteling.
Laat de marktwerking maar bepalen of rookvrije cafe's bestaansrecht hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag het voor de horeca worden ingetrokken, maar vroeger verliet ik direct een horeca gelegenheid als er gerookt werd. Maar Ik ben voor persoonlijke vrije keuze: dus domweg een bordje wel/nier roken toegestaan, welniet wiet toegestaan.
B.t.w. ik rook of gebruik zelf niet.

(Europa blijkt niet de grote regelaa, maar ons kabinet wil ons vanaf de kindertijd tot de ouwe dag voorschrijven hoe en wat wij wel en niet mogen doen.)

Toegevoegd op 29-05-2009 21:15:09
Europa=Brussel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel of geen rookverbod in een café maak mij niet uit, kom toch nooit in zulke gelegenheden. In een restaurant vind ik het wel prettig als er niet gerookt wordt.