Waarom is president Obama niet meer populair in Amerika?

Iedereen was erg blij toen hij president werd. Maar dat is nu toch echt veranderd. Wat is er gebeurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De populariteit van de heer Obama is aanzienlijk afgenomen..omdat het volk meende een tovenaar te hebben gekozen.

Maar hij bleek tot hun grote ontsteltenis een gewoon mens te zijn.

In Amerika is het een soort traditie een heel leven op schuld te leven..en dat moest gewoon een keertje vastlopen. Dat was simpel onontkoombaar.

Niemand op aarde zou in staat zijn de gigantische
schuld en de staatsschuld die in vele tientallen jaren voor deze tijd ontstaan zijn, maar even in een oogwenk van tafel te vegen.

Hij (Obama) kan dus ook niet zomaar even. Wat hij wèl wil..kost gewoon veel tijd, kracht, opofferingen en..pijn..Zeker bij de armste mensen.

Wat de mensen echter wens(t)en is/was..zonder enig krimpje op de oude voet verderleven..en dàt gaat nu eenmaal niet.

Het kàn eenvoudig niet zo zijn dat hij hen bij de hand neemt en naar 'de economische hemel' leidt en dus doet het pijn.

Dus krijgt de heer Obama de schuld maar..dat is verreweg het gemakkelijkste.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk!

Andere antwoorden (6)

omdat de verwachtingen zo hoog lagen en hij zoveel verandering riep, maar t volk merkt niks, en werkeloosheid is nog gestegen ook.

Toegevoegd na 31 minuten:
er wordt ook gesmoest dat hij moslim zou zijn, en dat valt ook zwaar onder de amerikanen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan toch niet de enige reden zijn? Door de slechte economie heeft elk land hier problemen mee. Een nieuwe president kan ook niets veranderen een een dergelijk slecht klimaat. Is hij dan gewoon op de verkeerde plaats in de verkeerde tijd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij riep yes we can,groot feest erbij, iedereen emotioneel.de eerste getinte president was er en nu zal anders worden..gekleurde burgers,de armen,de kansarme zagen hun redding al komen, maar nee
omdat hij vrijwel niets heeft waargemaakt van zijn verkiezingsbeloftes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vermoeden had ik al, maar kan ik er ook wat voorbeelden van krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan voorbeelden vinden in de documentaire ''the obama deception.'' staat op youtube geloof ik. :) in deze documentaire wordt ook verteld waarom hij in 1 keer al zijn steun verloor.
Onder andere omdat hij aardig in de wielen gereden wordt door de crisis waardoor erg veel Amerikanen zonder baan zijn komen te zitten.
Doordat er nog maar weinig van zijn verkiezingsbeloften waar zijn gemaakt, zo is bijvoorbeeld Guantanamo Bay nog steeds niet gesloten terwijl dit binnen een jaar na zijn verkiezing zou gebeuren.
Maar ik denk dat het grootste probleem zijn eigen verkiezingscampagne is geweest, deze was zo heel erg goed dat de verwachtingen véél te hoog waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika is het land waarbij alles draait om kapitalisme.
Amerika is het land waar het bedrog van verkeerde reclame en marketing echt ver is ontwikkelt.

Het gaat als volgt, Obama krijgt een kans, maar hij is kwetsbaar op een hoop punten, punt 1 hij is donker, punt 2 hij moslim.

alleen deze 2 punten zijn al er makkelijk om in een aanvals campagne tegen Obama te gebruiken.
Hiermee heb je sowieso al een redelijk aantal kiezers die alleen al om deze punten tegen Obama zullen stemmen.

Dan krijg je ook nog eens de vieze propaganda (als ik het zo mag noemen) van de republikeinen.
Ze verdraaien de dingen zo dat de Amerikanen denken van, he ja, als je er zo naar kijkt dan. . . .
kortom ze laten de Amerikanen een beeld krijgen van Obama dat niet eerlijk is.
kortom, verkeerde vieze reclame en marketing gebruiken in je politieke campagnes.
Niet eerlijk zijn, maar gewoon elkaar zwart maken.

Daardoor denken een groot deel van de Amerikanen dat ze Obama de schuld kunnen geven van alle problemen in het land.
Zij verwachten dat Obama de ongelofelijke puinhoop wel ff zou opruimen.
En iedere keer als Obama wat wilde veranderen liep die weer tegen een blok van republikeinen aan.
Zo'n strijd duurt lang, maar Amerikanen zijn ongeduldig.
Als Obama zegt, ik maak jullie allemaal miljonair, dan verwachten de Amerikanen dat ze dat morgen al zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
En nu kan het best kloppen dat Obama dingen had beloofd die die niet heeft waar gemaakt.
Maar welke politicus doet dat uberhaupt nog?
Er wordt van alles geschreeuwd, tijdens de campagnes, maar de meeste dingen zijn sowieso niet of nauwelijks waar te maken.
Als de Amerikanen (en de mensen in het algemeen) nou eens wat logischer nadenken dan beseffen ze dit ook.
En als je logisch nadenkt weet je ook dat de republikeinen niet met oplossingen komen, zij weten het namelijk ook niet, ze weten alleen hoe ze reclames campagnes moeten maken tegen Obama om het slecht te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen lijken soms te denken dat het paradijs zal gaan uitbreken als er een politicus van een andere richting komt (Democraat in dit geval). En vergeten dat diegene nog met de rotzooi zit die er al was, die verdwijnt niet zomaar. Dus Obama zit nog met de crisis, met Irak, met Afghanistan, met alle effecten van de economie op de bevolking.
En zo heilig als ze 'm eerst (ten onrechte!) verklaarden, zo hard branden ze 'm nu (net zo ten onrechte) af.

Bedenk ook: vrijwel elke politicus die een land door een crisis moet slepen, wordt daarop afgerekend. Tenzij het tegen de tijd dat de verkiezingen er weer aankomen, net flink beter begint te gaan (iedereen aan het werk, belastingverlagingen, geen oorlogen meer die zinloos lijken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij niet doet weat hij beloofde