Zijn het alleen Marokkanen die voor overlast zorgen in Gouda?

Of zijn er ook Nederlandse bendes? Je hoort daar namelijk nooit wat over.

Toegevoegd na 28 seconden:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8127185/__Straattuig_heer_en_meester_in_Gouda__.html

Toegevoegd na 5 uur:
Bedankt voor de reacties. Verbaasd me wel dat er door sommigen meteen van allerlei rare excuses voor de terreur worden aangevoerd.
Voor terreur is geen excuus te verzinnen, niet als het van buitenlanders, en niet als het Nederlanders, afkomstig is.

Misschien moeten sommigen zich dat eens realiseren. De oorzaak van het kunnen bestaan van deze vorm van terreur zijn wel ineens duidelijk. Als mensen een excuus voor je verzinnen zodat jij als dader ineens "er niets meer aan kunt doen" heb je een vrijbrief.

Maar goed, het antwoord op de vraag is dus dat er geen Nederlandse bendes actief zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Weet je wat het is, Marokkanen komen meestal uit grote families, als de grote broer dan in de drugsscene zit kun je er bijna op wedden dat al zijn broertjes ook die richting op gaan.
Als die broer en al zijn broertje dan ook nog eens al die verhalen tegen hun "over het algemeen ook Marokkaanse vriendjes" vertellen dan krijg je al vrij snel een flink grote groep van dezelfde afkomst die zich allemaal richten op het geld verdienen op straat.
De ouders van die jongens hebben nauwelijks invloed op ze omdat die zich ook alleen maar bevinden onder mensen van dezelfde afkomst.
Er is nooit een goeie inburgering geweest.
Nu zijn het niet alleen Marokkanen die op straat rondhangen, maar als ze er zijn komen ze meestal wel in grote groepen en nooit alleen.
Hierdoor overheersen ze zelf en krijg je al snel de indruk dat marokkanen als enige overlast bezorgen.

Nou is de telegraaf wel een krant die alleen maar sensatie wilt brengen, daar moet je niet echt volledig op vertrouwen, het zijn meestal moment opnames.

Maar nee, het zijn dus niet alleen Marokkanen die overlast bezorgen, maar als de Marokkanen overlast bezorgen dan doen ze het gelijk goed.
dan staat er namelijk niet een groepje van 2 of 3 jochies, maar een zwerm van 20 of meer.

Toegevoegd na 11 minuten:
En er zijn wel Nederlandse bendes.
Kijk maar naar de Hells angels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bendes weet ik niet. Ik weet wel dat een politieman me een keer vertelde dat 60% van de criminaliteit in Gouda wordt gepleegd door enkele tientallen Marokkanen.
Dus er zullen ook wel Nederlandse boeven daar rondlopen, lijkt me. Moet ook haast wel.
Overigens zou dat wel betekenen dat veel Marokkanen helemaal geen criminaliteit veroorzaken, maar wel lijden onder de slechte naam van hun landgenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi gezegd. +
Er zullen vast ook wel niet Marokkanen rondlopen, die zitten te klooien, maar de groep van Marokkanen is in elk geval oververtegenwoordigd, onder de raddraaiers.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Toen ik daar nog woonde (20 jaar geleden ahum) waren de rellen op zaterdag avonden op de markt van turken tegen marokkanen, die elkaar met stoelen te lijf gingen. Hlaas waren er weinig rellen waar geen marokkanen betrokken waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon zijn brommer is door Marokkanen gestolen, hij is meerdere keren bedreigd door Marokkanen toen hij op het station in Gouda bij Smullers werkte; mijn dochters zijn door Marokkaanse meiden aangevallen in Gouda.
Voor de rest hebben wij van niemand last gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel op de site kijkt van de telegraaf, ga je dat wel denken. Deze krant, houdt er nou eenmaal van om dit soort nieuws te brengen. Ze hebben nog nooit goed nieuws over marokkanen gebracht.
Natuurlijk is het een probleem, dat kan niemand ontkennen. Maar er zijn ook Nederlanders die voor overlast zorgen in Gouda. Alleen dat is minder interessant om te melden. Als de media ook eens berichten zou plaatsen over goede dingen van Marokkanen (Ja en ze zijn er echt) Dan gingen we weer wat positiever denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
het is eigenlijk best naïef, om te denken dat een probleem er niet is, als de media er maar niet over berichten. gewoon alleen maar positieve verhalen in de krant zetten en de problemen vergeten... keep on dreaming zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een groot probleem, wat ik al zei. Het is voor het grote deel de marokkanen. Maar er zijn ook Nederlanders die voor overlast zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees is gewoon goed de tekst, ipv selectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Platje: je verzacht het (grote) probleem in je antwoord terwijl het zwaartepunt blijft liggen bij die Marokkanen die bewust kwaad doen! Hardere aanpak dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie wijken af van de vraag. En met een hardere aanpak, ben ik het helemaal mee eens. Ze moeten de ouders eens flink aanpakken. En dat niet met een kopje thee.
ik heb er jaren gewoond en woon nu een een rand gemeente van gouda
er zijn ook andere groepen die ovelast veroorzaken in bv de bekende hanggroep jongeren in buurten maar dat stelt weinig voor bij de totale verzieking van de atmosfeer in de stad(denk aan uitgaan je word er voor niets in elkaar geslagen als je al niet neergestoken word)
geen enkele van mijn vrienden bekenden en kennisen is niet minstens 1maal in een geweldadige situatie geweest met marokanen en mijn al vriendinnen zijn allemaal wel eens in meer of mindere mate seksueel geintimdeerd of erger
er zitten ook best goeie tussen ja dat wel maar kom hier eens een avond lekker stappen dan begrijp je het probleem gelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf een geboren en getogen Gouwenaar. Sinds 6 jaar ben ik niet meer woonachtig in Nederland, maar ik woonde aan de rand van de Oosterwei. Het was toen misschien niet zo heel erg zoals nu, maar je moest standaard de achterdeur al op slot doen, als je boven alleen maar iets wilde pakken, want anders had je kans op onverwachts bezoek. ' s Avonds (bijv.koopavond) alleen naar huis fietsen als het donker was, was ook geen pretje. Altijd stonden er Marokkanen te roepen en te slissen en sommige gingen zover dat ze je probeerde te inimideren zodat je geld betaalde om er langs te mogen fietsen. Natuurlijk zijn niet alle Marokkanen slecht en verpesten de goede het voor de slechte, maar ik begrijp niet dat de 'goede' Marokkanen zich niet laten horen/protesteren.