Kan ik gewoon een t-shirt laten drukken met een plaatje van een bekend kunstwerk erop? (ivm copyright of iets dergelijks)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Officieel mag je het werk -op geen enkele manier- kopieren. Als je een shirt laat bedrukken zal de drukker er waarschijnlijk geen probleem van maken. Als je meerdere exemplaren laat drukken, zal de drukker wellicht aangeven dat hij dit niet doet ivm de rechten van de gebruikte afbeelding. Officieel kan en mag hij dan zelfs de eigenaar van de rechten op de hoogte brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat moet wel kunnen neem gewoon een oud kunstwerk,,

die zijn toch al dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het alleen voor jezelf gebruikt en er geen handel van maakt dan zou je het risico kunnen nemen om het te doen. De kans is klein dat er iemand werk van zal maken. Hoogstens kan het verboden worden.
Als je er wel een handel van wil maken dan hoop ik dat een van de anderen daar nog een antwoord op gaat geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er copyright op het kunstwerk zit, en dit is meestal het geval, dan is dit in theorie niet mogelijk. Als je er een handeltje van maakt, zul je er vroeg of laat grote problemen mee krijgen. Maar als je bij Vista een enkel t-shirt voor eigen gebruik laat afdrukken, kraait er waarschijnlijk geen haan naar, en is de rechthebbende van het kunstwerk wellicht zelfs trots dat je keuze daarop gevallen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Copyrights vervallen naar ik meen zo'n 75 jaar na de dood van de maker. Dus met oude kunstwerken zou het moeten mogen. Bij recenter werk mag je verwachten dat iemand gaat protesteren.