Weet iemand wat deze Chinese tekens betekenen?

Deze tekens staan op een Chinese vaas en geven aan de maker en periode van maken van de vaas maar welke maker en welke periode?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft iemand hier op G.V. Chinese les gehad!

Het beste antwoord

Museum Het Princessehof in Leeuwarden heeft een uitgebreide verzameling op dit gebied. Samen met andere keramiekmusea in Nederland hebben ze een website gemaakt waar je ook informatie kunt vinden over merktekens:

Veel Chinees porselein is aan de onderzijde gemerkt met karaktertekens. Meestal duiden ze een bepaalde periode aan waarin een keizer regeerde, maar het kan ook een eerbetoon zijn aan een vroegere keizer.

Kijk op onderstaande website voor een overzicht van de meest voorkomende karakter merktekens op Chinees porselein. Kom je er niet uit, dan kun je via deze website je vraag stellen aan een deskundige.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor uw reactie, hier kan ik wat mee!

Andere antwoorden (1)

Made in Qing Dynasty , about in year of 1711-1799