Uit welk land, van wat voor uniform komt deze knoop?

Picture for question
5 maanden geleden
Amadea
5 maanden geleden
Vermoedelijk een livreiknoop, met het familiewapen van waar het personeel voor werkte erop.
Amadea
5 maanden geleden
In de veertiende eeuw was het in trek om een ruit in je familiewapen te hebben. Een ruit staat symbool voor vruchtbaarheid, een typisch vrouwelijk teken dat vermoedelijk de moederschoot voorstelt waaruit nieuw jong leven geboren wordt. Mogelijk had de adellijke familie die dit wapen liet maken zes kinderen en staan er daarom 6 ruiten op.
Bruhani
5 maanden geleden
Dank voor de uitgebreide uitleg, ik heb ook nog 2stel van twee kleinere knoopjes verbonden met een kettinkje met het zelfde wapen. Dat onderschrijft denk ik het "livrei" verhaal.

Geef als eerste antwoord