Wat is de definitie van "een verhaal"

Is een zin voldoende? Hoe lang moet die zint dan zij?
Hoeveel gebeurtenissen moeten er plaatsvinden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zie mijn antwoord bij onderstaande vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een verhaal is een verhaal als er een begin, kern en slot is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat geldt ook voor een betoog of een beschrijvend artikel.
Ik denk dat iets eenvoudigs als een mop ook een verhaal kan worden genoemd. Een mop heeft ook een begin, een middenstuk en een eind (de clou). Dus dan heeft het verhaal maar weinig woorden nodig.
Antoni
15 jaar geleden
Een verhaal is een beschrijvenis van een situatie, een gebeurtenis en een afloop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het een boodschap overbrengt, dan hoeft het niet eens waar te zijn, is het al een verhaal...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De defenitie kan voor elk persoon weere anders zijn,
afhankelijk van hoe een vehaal verteld word.
kun je je eigen defenitie er aan geven.
defenitie wil nog niet zeggen definitief.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een verhaal (narratief) is een reeks van gebeurtenissen in een logische of chronologische relatie ondergaan of veroorzaakt door een actor (handelend personage).