Wat vind jij een wereldwonder?

Wereldwonderen bestaan al sinds de Oudheid, alhoewel de meeste ervan niet meer bestaan (Hangende tuinen van Babylon, Kolossos van Rhodos etc). Er zijn zelfs alweer nieuwe wereldwonderen gedefinieerd (Colosseum, Macchu Picchu etc.). Welk bouwwerk of natuurverschijnsel vind jij een wereldwonder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Burj Dubai
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Niagara Falls.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Grand Canyon.

En van de categorie "men made": de Deltawerken.

Toegevoegd op 21-04-2009 19:37:39
Beeld bij het woord:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=grand%20canyon&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

http://www.deltawerken.com/Deltawerken.Com/514.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet zo heel lang geleden zijn er nieuwe wereldwonderen gekozen omdat de ouden "op" waren denk ik. Daarin zaten zaken als macchu picchu, de chinese muur... de exacte lijst kan iemand vast wel een link van geven, ik zou hem ook graag weer eens zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm van wat er nu (nog) min of meer overeind staat aan wat mensen gebouwd hebben denk ik zelf aan (in no particular order):

de Chinese muur
de Piramiden
de Delta werken (en meer specifiek de Oosterschelde dam)
het Vrijheidsbeeld
de Eifeltoren
Angkor Wat
de Cristo Redentor (in Rio de Janeiro)
de Taj Mahal
de Hagia Sophia
Petra (in Jordanie)
de Nasca lijnen
het Parthenon
Stonehenge
Shwedagon Paya
de Sint-Pietersbasiliek
het Colosseum
Hoover dam
mt. Rushmore
de Moai beelden van paaseiland
de Prambanan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind, van wat ik ooit gezien heb, Stonehenge en het Colloseum de mooiste wereldwonderen. Maar ik heb vast nog een heleboel niet gezien, dus ik vind deze 2 mijn wereldwonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin.

Ja, sorry, kom maar op met die min duimpjes, maar zo'n bui heb ik vanavond en ik MOEST het even kwijt...

Toegevoegd op 21-04-2009 22:44:36
Ohja, en die beschouw ik als een natuurverschijnsel, een stukje natuurschoon (A)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parthenon op de Akropolis in Athene. Is al een wereldwonder (en terecht) en bestaat nog altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld zelf, de mensen de dieren, planten.. noem het maar op. Alles wat leeft. Prachtig hoe wij en andere levenden in elkaar steken ..