Hoe krijg je opgedroogde verf weer vloeibaar?

Ik heb een schildersetje van dat nummerplaatje met verf erbij maar de verf is helemaal hard! Met water krijg je het niet vloeibaar oook niet in kleine stukjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Weggooien en nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat gaat inderdaad niet lukken, als je in de buurt van de Action woont, kun je daar een setje acrylverf kopen voor ongeveer 2 euro, door de kleuren onderling te mengen, kun je vrijwel iedere kleur maken.

Antwoorden (2)

De meeste verf ondergaat bij het opdrogen een chemische reactie die niet (zomaar) terug te draaien is.
Op een bruikbare manier deze verf weer vloeibaar te maken gaat je niet lukken.

De enige optie is dus inleveren bij het chemisch afval.
Dan zou je de verf in een mortier of vijzel echt moeten verpulveren, en dan oplossen in de geschikte vloeistof. Als het geen waterverf was kun je het niet oplossen in water. Dus dan zal je het goede oplosmiddel moeten kopen, en dan eerst testen welke geschikt is. En dan is het nog maar afwachten of het gaat lukken, en een grote kans dat je heel veel meer nar het chemisch afval moet brengen. Dus zoals al gezegd, gewoon nieuwe kopen
anneliez