Dat is nou een kwartje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Tja, de euro bestaat al weer 15 jaar. Dus er zijn nu inderdaad jongelui die de munten uit de tijd van de guldens niet kennen...

Toegevoegd na 4 minuten:
Tja, de euro bestaat al weer 15 jaar. Dus er zijn nu inderdaad jongelui die de munten uit de tijd van de guldens niet kennen...
Amadea
8 jaar geleden
Deze munt (kwartje) werd vroeger ook wel een heitje genoemd.
Vooral bekend bij padvinders: "Een heitje voor een karweitje"
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/heitje-voor-een-karweitje
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaarne zie ik een beter antwoord of een onderbouwing voor de onderwaardering.
Alvast mijn dank Mvg. TX