Wat is de waarde van deze potloden uit de jaren 30 van de oude Duitse firma A.W.Faber?

Er is al contact geweest met Faber-Castell in Duitland en de archivaris kon me vertellen dat deze waarschijnlijk uit de jaren 30 komen.
Ik heb ook om de waarde gevraagd maar krijg daarop geen antwoord.
De archivaris van Faber-Castell wil wel graag deze potloden hebben voor in hun archief en heeft interesse, maar vraagt daarna aan mij wat ik er voor zou willen hebben!
Vraag blijft dan, wat zou de waarde zijn van deze doos met 36 potloden?
De Gebr. Rikkers (RWA Rikkers) uit Amsterdam hebben deze potloden vroeger verkocht.
Er zit namelijk een sticker op de doos met daarop de tekst "RWA Rikkers sinds 1861".
Ik wil mezelf echt niet rijk rekenen en verwacht dan ook dat de waarde zo ongeveer €30,- zou kunnen zijn, maar wil graag weten of dat reëel is.
Het is natuurlijk wat een liefhebber er voor over zou hebben!
Alvast bedankt allemaal voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuk . Op naar kunst en kitsch . Nee mij lijkt dat het geen grote € waarde heeft maar wel een soort historische waarde . Ook voor de rekwisieten opslag te gebruiken voor opnames oude ( film of tv) series erg gewenst .
Amadea
8 jaar geleden
Jammer dat de doos zo beschadigd is, dat maakt het sowieso al een stuk minder waard. Zijn de potloden vierkant, dus timmermanspotloden, of lijkt dat maar zo?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik betwijfel of het kopieerpotloden zijn.
Ze zijn zeskantig en er zitten 3 bundels van elk 12 potloden in de doos (inhoud van 1/4 gros staat op de doos vermeld) Er staat op het potlood:
MADE IN GERMANY Mercantile Pencil A.W.FABER * 2688 Op internet kan ik nergens informatie over dit type potlood vinden, dus heel erg gangbaar moet dit type potlood dan misschien ook niet zijn geweest!
Amadea
8 jaar geleden
Nummer 2688 is volgens http://www.brandnamepencils.com/brands/awfaber/magazinstift2668.shtml een Magazinstift, maar deze is niet rood-blauw doch oranje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat nummer 2688 volgens deze site oranje is had ik ook gevonden.
Maar toch zijn deze potloden rood/blauw.

Antwoorden (1)

Intussen ontdekt dat het zeskantige kopieerpotloden zijn, "Faber Castell Red-Blue Copying Pencils". Geschikt voor grafische technieken, niet meer zodanig weg te gummen dat het onleesbaar wordt.

Vergeleken met wat er op http://www.ebay.com/bhp/copying-pencils wordt aangeboden zit jij met jouw prijsoptie volgens mij heel goed. Alleen als de verpakking helemaal gaaf was geweest had je het dubbele kunnen vragen.
Amadea