Hoe noem je deze vaas?

Hij is prachtig maar geen idee verder.heeft ook een merkje .

Toegevoegd na 2 minuten:
Heeft allemaal banen zeg maar en steeds anders

Toegevoegd na 2 uur:
Andere foto's misschien duidelijker foto's van vaas.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Amadea
9 jaar geleden
Het merk is erg slecht zichtbaar. Kan je beschrijven waar het uit bestaat, of een betere foto (zonder tegenlicht, met een donkere achtergrond) maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt wel een C met nog iets heb een andere foto erbij gezet in elk geval bedankt voor je tijd en hoop dat je het beter kan zien
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Glasfabriek Leerdam houdt af en toe taxatiedagen. Misschien kun je hem daar een keer laten taxeren. Erg mooie vaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is zeker en geen beschadiging paar krasje aan de onderkant maar ja mag dat gezien de leeftijd!! Ben er wel achter dat het wel wat waard is zeg maar.
Ga op onderzoek uit en bedankt alvast voor alle info

Het beste antwoord

Het is een bolvaas uit Leerdam, vermoedelijk omstreeks 1935 gemaakt door Andries Dirk Copier (Leerdam 1901-Den Haag 1991). Een internationaal vermaarde glaskunstenaar, die in belangrijke mate het gezicht van de 20ste-eeuwse Nederlandse glaskunst heeft bepaald. Hij was van 1914 tot 1971 verbonden aan de Glasfabriek Leerdam. Hier is een andere vaas van hem te zien die er veel op lijkt: http://www.h-21.nl/vaas-met-groene-ringen-andries-copier-1934/

Het etsmerk bestaat uit een gestileerd monogram LC. Dat zal staan voor Leerdam Copier. Deze vaas van Copier werd in 2007 geveild voor een hamerbedrag van € 250: http://www.botterweg.com/Auction/Bid/tabid/59/lotid/1140/auctionid/6/language/nl-NL/Default.aspx

Toegevoegd na 32 minuten:
Volgens http://www.taxatieburodegoede.nl/Kunstschatten/tabid/118/articleType/ArticleView/articleId/42/Glaskunst-in-groen.aspx dateren de bolvazen uit de periode 1928-1930. Werk van Copier kan op een veiling een aardige 'meerwaarde' opleveren. Hoe meer vraag en hoe minder aanbod, hoe hoger de prijs.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik meende aldoor dat de vaas groen is, maar het blijkt blauw te zijn. De officiële naam is dus:

Meerblauw glazen bolvaas met horizontaal optiek, ontwerp A.D.Copier 1934, uitvoering Glasfabriek Leerdam.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord is dus Copier maar de vaasje die je erbij gezet hebt dat is het dus niet wel de vorm van de in antwoord dat is hem dus niet.
Er zitten banen in zeg maar horizontaal erg mooi!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor het meedenken er zijn dus begrijp ik verzamelaars voor.
Deze gaat nog niet weg ik zal eens kijken wat er nog meer van hem te koop is.
Amadea
9 jaar geleden
Aan te raden om te lezen is http://kringloopbedrijfdebeurs.nl/zeldzame-copier-vaas-gevonden-bij-de-beurs/
Wie weet kan er geen zelfde vaas worden gevonden omdat het een uniek exemplaar is!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb eens op internet gekeken en met jou tips ben ik er uit denk ik.
Heb bolvaas Copier opgezocht foto's daar staat hij bij !!!
Vierde rij van de fotos op veiling aangeboden Botterweg verkocht en ik schrik ervan zeg maar van de waarde.als je de foto aantikt zie je de omschrijving en de vaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij is meer groen dan blauw maar wel de vaas die ik heb.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt