Ik heb een schilderij gevonden bij het grofvuil met de initialen RFD erop mijn vraag is wie heeft het geschilderd ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

R.F.D. zijn kennelijk de initialen van de persoon die het schilderij van Hermanus Koekkoek (1815-1882) heeft nageschilderd. De titel ervan is "Vissers dichtbij Rotterdam, Holland". De remake ziet er goed gelukt uit!

Hermanus Koekkoek was een leerling van zijn vader, Johannes Hermanus Koekkoek, de stamvader van het schildersgeslacht Koekkoek. Hij woonde en werkte in Middelburg, Durgerdam, Amsterdam, Nieuwer-Amstel en Haarlem. Schilderde voornamelijk romantische zee- en riviergezichten en een enkel landschap. Zijn werk is sterk georiënteerd op de marines van de vermaarde Hollandse schilders uit de Gouden Eeuw. Al in zijn tijd kreeg hij veel waardering voor zijn werk; in 1875 ontving hij de Gouden Medaille voor de schilderkunst. Behalve aan zijn zonen gaf Hermanus Koekkoek ook les aan marineschilder Willem Gruyter jr.
Amadea