Wie weet welke kunstenaar dit is?

De afbeelding is identiek aan die van Johannes Anthonius Pietersen,maar hier staat toch echt een andere naam. Wie weet wie het is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Linksonder staat: O.Z. Kolk Amsterdam, en rechtsonder de signatuur van de vervaardiger: J. Pietersen. Het is dus wel de originele kunstenaar. Vergelijk het maar met deze van hem van de Staalbrug, waar ook alleen de voorletter J staat: http://www.kunstveiling.nl/veiling/viewimage/48282.plugin?width=1024&height=768
Helemaal in de linker onderhoek staan twee cijfers, die aangeven hoeveel afdrukken ervan gemaakt zijn en hoeveelste exemplaar daarvan het is. Het is niet heel goed te zien, maar het lijkt erop dat jij nummer 1 van de 125 hebt. Dus een behoorlijk uniek exemplaar!

Johannes Anthonius Pietersen werd op 23 december in 1893 te Den Haag geboren en overleed in 1970 te Laren (Noord-Holland). Hij woonde en werkte o.a. in Den Haag, Hilversum en Laren. Hij maakte bijzonder goede etsen van "buurtjes en straatjes".
Amadea